پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه به اهتزاز درآمد

پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه به اهتزاز درآمد

به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، یکی از اعضای حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» بار دیگر حمایت قاطع خود را از آرمان فلسطین به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش و تصاویری که منتشر شده است، این نماینده پارلمان فرانسه در میانه جلسه پرسش از دولت، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورد؛ حرکتی که بی‌درنگ با اعتراض برخی نمایندگان مواجه شد و جلسه کاخ بوربون را تعلیل کرد.

این اقدام این نماینده پارلمان فرانسه در امتداد انتقادهای گسترده و صریح اعضای این حزب به ویژه ژان لوک ملانشون رهبر حزب فرانسه تلسیم‌ناپذیر و مانوئل بومپار صورت گرفته است.

ملانشون روز سه‌شنبه با انتشار گزیده‌ای از سخنرانی دیروز خود در نشست اتحادیه مردمی در شهر بزانسون واقع در شرق فرانسه، تحریم فوری سلاح‌های ارسالی به ارتش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شد و از دولت متبوعش خواست که هم‌اینک کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بومپار نیز با اشاره به حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در شهر مرزی رفح واقع در جنوب باریکه غزه، تاکید کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به دلیل اینکه اجازه وقوع چنین حملاتی را می‌دهد، گناهکار است.

جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی شامگاه روز گذشته چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی بیش از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شدند.

این حمله وحشیانه همچنین موجب خسارات گسترده به تاسیسات ملکی و عمومی در منطقه شد.

همچنین گزارش شده است که ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی به عنوان یکی از شهرهای تحت محاصره در نوار غزه، تیرباران کرده است.

این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، بر مخالفت خود با اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرده‌اند.

طرفداران حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر که از حامیان سرسخت فلسطین‌اند، انتظار دارند که دولت فرانسه در این باره اقدام به اقدامات عملی کند.

این حزب که از حزب چپ فرانسه است، در آخرین دوران انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷، با کسب نزدیک به ۲۰ درصد آراء، به عنوان دومین حزب بزرگ فرانسه شناخته شد.

هنوز مشخص نیست که دولت فرانسه چه واکنشی به این اقدامات خواهد داشت، اما انتظار می‌رود که دولت فرانسه در آینده نزدیک به این رویداد واکنش نشان دهد.

در انتها، مردم فلسطین همچنان در انتظار حمایت بیشتری از جامعه بین‌المللی هستند تا بتوانند از آزار و اذیت رژیم صهیونیستی رها شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *