جنجال شادی گل مدافع ترکیه در یورو ۲۰۲۴ بالا گرفت

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: در حالی که اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره حرکت جنجالی مریح دمیرال، مدافع تیم ملی ترکیه در جشن پس از گل دوم او به اتریش در مقدماتی یورو 2024 آغاز کرده است، سفیر ترکیه در برلین یک پس از احضار سفیر آلمان در آنکارا، وی به وزارت خارجه آلمان احضار شد.

مریح دمیرال مدافع 26 ساله باشگاه الاهلی عربستان و تیم ملی ترکیه موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا 2024 که در آلمان برگزار می شود دو گل برای تیمش به ثمر برساند. تیم ملی فوتبال ترکیه با نتیجه 2 بر یک اتریش را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هلند رفت.

او گل دوم خود را با حرکت دست معروف به “سلام گرگ” جشن گرفت که نمادی از گروه ملی گرای افراطی “گرگ های خاکستری” و ناسیونالیست های ترک از جمله حزب حرکت ملی است که بخشی از ائتلاف حکومتی حاکم در این کشور است. ترکیه نیز از این علامت استفاده می کند.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه 4 جولای (14 ژوئیه) از برلین گزارش داد که در آستانه سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آلمان، سفیر این کشور در برلین احضار شد.

احضار سفیر ترکیه در آلمان یک روز پس از احضار سفیر آلمان در آنکارا توسط ترکیه صورت گرفت.

خبرها حاکی از آن است که آقای اردوغان قصد دارد برای تماشای بازی بعدی ترکیه مقابل آلمان به آلمان سفر کند.

دمیرال درباره این شادی بعد از گل گفت که از قبل تصمیم گرفته بود در صورت گلزنی این نشان را نشان دهد. نمایش این علامت در اتریش و فرانسه ممنوع است.

دمیرال گفت: «به این فکر می کردم که گلم را اینگونه جشن بگیرم.

او گفت: «من بسیار به ترک بودنم افتخار می کنم. بعد از این گل، عمیقاً این افتخار را احساس کردم و می‌خواستم این قدم را بردارم و از انجام این کار بسیار خوشحالم.»

دمیرال با انتشار تصویری از این شادی پس از گل دومش در کانال ایکس نوشت: چه خوشبخته اونی که میگه من ترک هستم!

یوفا تحقیقات خود را بر اساس بند 4 ماده 31 این سازمان مبنی بر «ظن رفتار نامناسب» بازیکنان در زمین آغاز کرد.

اگر مریح دمیرال مجرم شناخته شود، یوفا می تواند او را با جریمه نقدی یا محرومیت موقت مجازات کند. این در حالی است که ترکیه روز شنبه خود را برای رویارویی با هلند در مرحله یک چهارم نهایی آماده می کند.

نانسی ویزر، وزیر کشور آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: در ورزشگاه های این کشور جایی برای نمادهای راست افراطی وجود ندارد، وی افزود: جام ملت های اروپا نباید به عنوان محلی برای ترویج نژادپرستی استفاده شود.

با این حال، دولت باغچلی، رهبر حزب جنبش ملی گرای ترکیه، از دمیرال دفاع کرد و از یوفا به دلیل آغاز تحقیقات در مورد جشن گل دمیرال انتقاد کرد.

آقای باغچلی گفت: “علامت گرگ خاکستری که پسر ما مریح پس از گلزنی نشان داد، پیام ملت ترکیه به جهان است.”

وی افزود: اقدام یوفا برای آغاز تحقیقات در این زمینه نشانه سوء نیت و بخشی از یک سری اقدامات تحریک آمیز است که در روزهای اخیر مبنای خطرناکی پیدا کرده است.

یوفا همچنین در حال بررسی خوشحالی پس از گل جود بلینگهام، هافبک انگلیسی، انگلیس را از حذف با مبارزه با اسلواکی نجات داد.

او پس از به ثمر رساندن آن گل در وقت اضافه، آلت تناسلی خود را به سمت نیمکت تیم ملی اسلواکی حرکت داد. او این بخش از خوشحالی را پس از گل توضیح داد و گفت که این اشاره به یک شوخی معمولی بین دوستان نزدیک است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *