اردوغان: احتمالا از بشار اسد برای سفر به ترکیه دعوت کنم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: پیشنهادهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای احیای روابط آنکارا با مقامات سوریه به بررسی فرصت ها محدود نمی شود و او اکنون تأیید کرده است که ممکن است از همتای سوری خود، بشار اسد، برای بازدید از آنکارا دعوت کند.

اردوغان روز جمعه 15 ژوئیه پس از بازگشت از آستانه، پایتخت قزاقستان، پس از شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به خبرنگاران توضیح داد که سفر احتمالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ترکیه ممکن است فصل جدیدی در روابط آنکارا باز کند. دمشق باز است

رئیس جمهور ترکیه در این زمینه افزود که ممکن است با هماهنگی پوتین از بشار اسد رئیس جمهور سوریه دعوت کند تا به کشورش سفر کند.

اردوغان همچنین افزود که تنها گروه های مسلح مخالف عادی سازی بالقوه روابط ترکیه و سوریه هستند.

این اظهارات رئیس جمهور ترکیه پس از آن بیان می شود که وی پس از نماز جمعه هشتم ژوئیه به خبرنگاران گفت: ما هرگز تلاش نکرده ایم و هدفی برای مداخله در امور داخلی سوریه نداشته ایم، زیرا مردم سوریه جامعه ای هستند که در کنار هم وجود دارند. در سوریه.” ملت ها “برادر، ما با هم زندگی می کنیم.”

وی همچنین به دیدارهایی که در گذشته با بشار اسد داشته است، «از جمله دیدارهای خانوادگی» اشاره کرد.

اردوغان توضیح داد: نمی توان گفت فردا این اتفاق نخواهد افتاد، اما ما قصد نداریم در امور داخلی سوریه مداخله کنیم.

سوریه از بازگشت روابط با ترکیه استقبال می کند

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سانا به نقل از بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه گفت: سوریه از همه ابتکارات مرتبط با روابط دمشق و آنکارا که به تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه بر کل خاک خود احترام می‌گذارد، استقبال می‌کند. از یک سو و مبارزه با تروریسم در همه اشکال و سازمان های آن از سوی دیگر.

اسد تاکید کرد که “این ابتکارات نشان دهنده اراده کشورهای مرتبط با آنها برای دستیابی به ثبات در سوریه و به طور کلی منطقه است.”

حمایت روسیه

رئیس جمهور سوریه در دیدار با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، با اشاره به اینکه دمشق همواره رویکردی مثبت و سازنده نسبت به همه ابتکارات مربوطه داشته است، گفت: «موفقیت و به ثمر نشستن هر ابتکاری است». احترام به حاکمیت و ثبات “دولت ها”.

در این راستا، لاورنتیف بر حمایت مسکو از همه ابتکارات مرتبط با روابط سوریه و ترکیه که از سوی همه کشورهای علاقه مند به بهبود این روابط مطرح می شود، تاکید کرد و گفت: شرایط کنونی برای موفقیت میانجیگری ها و روسیه مناسب تر از همیشه به نظر می رسد همچنین آماده همکاری برای پیشبرد مذاکرات بین آنکارا و دمشق است و هدف از این کار موفقیت در احیای روابط این دو کشور است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *