نماینده مجلس: نیازی به برگزاری جلسه استعفاء پزشکیان از نمایندگی مجلس نیست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

النا: یکی از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی گفت: وقتی نماینده ای با رای گیری برای تصدی سمت انتخاب می شود نیازی به تشکیل جلسه استعفا برای وی نیست و آن رای تایید خروج وی از مجلس است.

غلامرضا نوری قزلجا یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر برگزاری جلسه بررسی استعفای مسعود مازیکیان رئیس جمهور منتخب در 10 تیرماه سال جاری گفت: زمانی که نماینده با رأی گیری انتخاب شود. برای قبول مسئولیت، نیازی به برگزاری جلسه استعفای وی نیست، زیرا این رای به معنای تایید خروج وی از مجلس است.

وی در پاسخ به این سوال که در گذشته افرادی در سمت های مختلف از مجلس عزل می شدند و برای آنها جلسه استعفا تشکیل می شد، گفت: بله، اگر فردی در کرسی هایی مانند شهردار، فرماندار، معاون رئیس جمهور و پسندیدن. مناصب انتصابی بنابراین موضوع استعفا اجباری است، اما برای افرادی که برای کرسی بعدی انتخاب می شوند اجباری نیست.

نوری خاطرنشان کرد: در زمان تشکیل دولت سیزدهم، نمایندگانی برای تصدی پست وزارتخانه معرفی شدند و پس از برگزاری جلسه رای گیری، جلسه استعفا برای آنها برگزار نشد، طبیعی است که رای مردم به رئیس جمهور منتخب باشد از همه مهمتر است و نیازی به استعفا نیست.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *