طالبان: کار زنان، تحصیل دختران و تشکیل حکومت فراگیر، مساله داخلی افغانستان است؛ درباره آن‌ها بحثی نمی‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: سخنگوی دولت موقت طالبان هدف از شرکت نمایندگان افغانستان در سومین نشست دوحه را افزایش تفاهم و تعامل با جامعه جهانی دانست و گفت: مسائل اصلی در داخل افغانستان از جمله حکومت‌داری همه جانبه نخواهد بود. در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آفا)، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان – (شنبه، 18 جولای) به منظور ارائه گزارشی از حضور هیئت طالبان در سومین نشست دوحه در حضور خبرنگاران، نشست خبری برگزار کرد. مقامات رسانه ای در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت موقت افغانستان در کابل برگزار شدند.

مجاهد در این نشست گفت: سفر نمایندگان دولت موقت افغانستان به سومین نشست دوحه برای تعامل با همه طرف ها است و باید از این نشست به درستی استفاده شود.

وی گفت: جامعه جهانی نباید افغانستان را در شرایط سخت تنها بگذارد و کشورها باید به وظیفه خود در قبال این کشور که بازسازی و تقویت شرایط اقتصادی است عمل کنند. افغانستان وطن مشترک همه شهروندان کشور است.

سخنگوی دولت موقت به طالبان توضیح داد که هدف از شرکت نمایندگان افغانستان در سومین نشست دوحه، تفاهم و تعامل بیشتر با جامعه جهانی و کشورهاست شرایط کشور را بهبود بخشد.

به گفته مجاهد، در نشست دوحه موضوعات اصلی مورد بحث قرار نخواهد گرفت و تنها پیام های دولت موقت به جامعه جهانی ابلاغ خواهد شد.

مجاهد حضور نمایندگان طالبان در نشست دوحه را امتیازی از سوی جامعه جهانی ندانست و افزود: هیچ شخص حقیقی و حقوقی جز نمایندگان ما به نمایندگی از افغانستان در این نشست شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از سازمان ملل متحد در سومین نشست خود در دوحه خواستیم تا برخی محدودیت ها و شبهات در مورد وضعیت افغانستان از جمله مسائل اقتصادی، تحریم های سخت، دستاوردهای دولت موقت و بیان حقایق در داخل افغانستان را برطرف کند. موضوعاتی که نمایندگان افغانستان در سومین نشست دوحه در مورد آن صحبت خواهند کرد.

مجاهد گفت: نشست دوحه برای حل دائمی مشکلات افغانستان نیست و 6 نفر از وزارتخانه های مختلف دولت موقت به نمایندگی از افغانستان در این نشست شرکت خواهند کرد.

وی گفت: موضوعات داخلی افغانستان مانند کار زنان، تحصیل دختران و حکومت داری همه جانبه در سومین نشست دوحه مورد بحث قرار نمی گیرد، بلکه موضوعات مربوط به جامعه جهانی مورد بحث قرار می گیرد.

سخنگوی دولت موقت طالبان با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت: این گزارش بر اساس خواسته های برخی کشورها تهیه شده و واقعیت های افغانستان را در نظر نمی گیرد.

مجاهد با بیان اینکه افغانستان با ثبات است، افزود: افغانستان در بحران نیست و مسائل سیاسی تا حد ممکن حل شده است.

وی افزود: طالبان با کشورهای مختلف روابط اقتصادی و سیاسی خوبی دارد و افغانستان با بیش از 36 کشور روابط دیپلماتیک دارد.

سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: هیچ اختلاف و درگیری بین مقامات دولت موقت وجود ندارد و ما از انتشار گزارش برخی رسانه ها مبنی بر اختلاف بین مقامات طالبان خودداری می کنیم.

سومین نشست دوحه در روزهای 10 و 11 جولای به میزبانی سازمان ملل در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. در این نشست نمایندگان ویژه کشورهای مرتبط با امور افغانستان حضور داشتند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *