پزشکیان: در پی آن هستم که با تفاهم و همکاری همه ارکان حاکمیت، تنش و واگرایی را از نهاد سیاست و حکمرانی دور کنم / من به همه آنان که در این انتخابات نیامدند هم می‌گویم موعد دیدن شما و حرف‌های شماست؛ دولت منتخب و حکومت باید بدانند که چه می‌گویید و چرا نیامدید / من آمده‌ام تا با هم سایه تحریم و تهدید و جنگ را از ایران دور کنیم / اصلاحات را باید به پیش بریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مسعود پشکیان رئیس جمهور منتخب ایران در بیانیه ای در حرم امام خمینی (ره) اعلام کرد: با همفکری و همکاری همه ارکان حکومت به دنبال رفع تنش و فاصله از نهاد سیاست و حکومت هستم.

به گزارش اختر؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

آگاهان عزیز در ایران

پیروزی شما را تبریک می گویم؛ شما کار را تمام کردید و در مرحله دوم انتخابات گام بلندی برداشتید. شما فرصتی برای ایران ایجاد کردید و امید و نشاط را به فضای نارضایتی، ناراحتی و سرخوردگی در جامعه بازگردانید.

من از همه شما برای ایجاد این امید و این رای پرمعنا برای تحول و اصلاح سپاسگزارم. همه کسانی که به راه و روش من یا به کاندیدای رقیب رای دادند و یا در این انتخابات رای ندادند با من برابرند.

آزمون بزرگتری در پیش داریم. آزمایش عبور ایران از تنگناها، چالش‌ها و بحران‌های پیش رو و آزمایش کاهش دغدغه‌های مختلف مردم به خاطر زندگی بهتر.

قدردان وسعت نظر و صراحت مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه مشارکت، رقابت و ایفای نقش سالم را برای بیشتر شهروندان و جنبش های سیاسی باز کرد.

در این زمینه مراجع و علما، اندیشمندان و طلاب، اساتید و دانشجویان، معلمان و مربیان، اهالی فرهنگ، هنر و اندیشه، پزشکان و پرستاران، زنان و جوانان، روستائیان و کارگران، کارمندان، شهدا و خانواده شهدا و اتحادیه ها شرکت می کنند. بازاریان، تاجران، ایرانیان دور از وطن، خویشاوندان و پیروان ادیان و مذاهب، بازنشستگان و شیوخ بودند که همه جا را فضای گفت وگو و نقد و بازاندیشی به خاطر ایران کردند. نتیجه همه این تلاش ها رسیدن به فصل جدیدی در خدمت ایران بود.

فصلی که در نقش فعال شخصیت های دلسوز ملی و حضور جنبش های سیاسی، نهادها و تشکل های مدنی تاثیرگذار بود. فصلی که بدنه تخصصی و مجرب علمی کشور نیز در آن صحبت کرد و اشاره کرد که شرایط خطرناک است، اما با تفاهم، همفکری و امید می توان بسیاری از تهدیدها را برطرف کرد و فرصت های جدیدی را برای پاسخگویی به خواسته های شما کشف یا ایجاد کرد.

– آغاز آن فصل جدید است: فصل ماندگاری شما در عرصه، فصل تعهد دولت به بازگشت به مطالبات شما و فصل عمل من به تعهداتم.

من به فرمان خداوند متعهد هستم که «به عهد خود وفا کن، هر چه می‌خواهی – به عهدت عمل کن که پاسخگو خواهی شد، من صدای تو را یقه‌ای بر گردنم می‌دانم، اما قول می‌دهم به صدای تو گوش دهم.» گفتار و صدای بی صدا و امتناع می کنم، چنانکه علی علیه السلام باز فرمود: «از راست گفتن یا رای به عدالت دست بردارید که من بهتر از خطا نیستم و از خطا در امان نیستم. کار من.” “.

کار دولت منتخب در این وضعیت اسفبار سخت است مگر اینکه به لطف خدا و تلاش و حضور شما چاره ای حاصل شود. از این پس به دنبال ترویج گفت‌وگو، تقریب و وحدت ملی در دولت برای بازگشت به مردم و توجه به مسائل جامعه در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهم بود. این جمله امام خمینی (ره) را به عنوان راهنمای اعمالم تکرار می کنم: «مملکت مال شماست و دیگری به آن طرف؟»

من به دنبال رفع تنش و فاصله گرفتن از نهاد سیاست و حاکمیت با همفکری و همکاری همه ارکان حاکمیت، مجلس و قوه قضائیه هستم. امیدوارم مجلس محترم نمایندگان با رای اکثریت مردم در شرایطی که کشور از بحران عبور می کند، برای همکاری موثر با دولت آماده شود.

من به رقیب ارجمندم جناب آقای دکتر سعید جلیلی و همه رای دهندگان می گویم، مسابقه تمام شد، وقت دوستی برای ایران است، بیایید دست به دست هم دهیم تا مهر/مهین آباد را بسازیم.

من همچنین به همه کسانی که در این انتخابات شرکت نکردند می گویم که زمان دیدگاه و سخنان شما فرا رسیده است. زمان در میان گذاشتن نگرانی ها و ترس های یکدیگر و زمان گفتگو برای ایران است. دولت منتخب و دولت باید بدانند که چه می گوید و چرا نیامده است. زمانی که نهاد انتخاباتی شکل سالم و موثری از رقابت را بیابد، قطعا رای دادن به زبان اصلی گفتگو تبدیل خواهد شد.

من نیامدم تا خواست و اراده شما را در حد رفع درد و رنج – مردم محدود کنم، بلکه آمده ام تا دولت منتخب را با تعهد دولت به آرمان ها و وعده های فراموش شده جمهوری اسلامی ایران بازگردانم. با ممارست، با حمایت مستمر، نقد و نظارت شما، با هم در جهت تحقق منافع ملی کشور و گشایش افق توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه ایران گام برداریم.

آمده ام تا سایه تحریم، تهدید و جنگ را با هم از سر ایران بردارم و به دنبال صلح و آرامش پایدار، همکاری در منطقه، گفتگو و تعامل سازنده با جهان باشم و همه اینها را در خدمت منافع ملی ایران قرار دهم. کشور و نیازهای مردم.

من و همرزمانم – نه تنها دروغ ها، تهمت ها و جفاهایی را که در جریان انتخابات دیدیم، می بخشیم، بلکه فراموش می کنیم. وقت آن است که ایران سینه کینه های خود را بشوید، دستان خود را یکی کند و به آینده ای بهتر بیندیشد.

اکنون همه ما یک مسئولیت تاریخی داریم که برای اصلاح سبک‌ها، ساختارها و رفتارهای مدیریتی نامناسب تلاش کنیم. رویکرد من این خواهد بود که دولت بعدی را در این مسیر پاسخگو و همکارانی را با همان منطق و معیار انتخاب کنم. حق منطق و کارآمدی، فراتر از هر تمایزی، ملاک من خواهد بود. من سعی خواهم کرد مردم را با حقیقت بسنجم، نه با حقیقت با مردم.

ما باید با اصلاحات پیش برویم و از حسین بن علی (علیه السلام) درس بگیریم که نهضت خود را چیزی فراتر از اصلاحات استبدادی می‌دانست، یعنی میل و اراده به اصلاح امور، یعنی بیان مردم. میل و ادامه آن حضور برای اصلاحات

به روح پاک همه شهدای دولت از رجایی و باهنر گرفته تا رئیس جمهور فقید رئیسی و سرباز ملت سرافرازمان سردار قاسم سلیمانی درود می فرستم.

یکشنبه، آغاز ماه محرم الحرام است، به اندیشه و راه حسینی بازگردیم و حرمت این ایام را پاس بداریم.

بار دیگر همه برای ایران با هم هستیم

بنیان ملت ایران

مسعود بزکیان

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *