با وام ۸۰۰ میلیونی مسکن چند متر آپارتمان می‌توان در تهران خرید؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اعتبار: یک کارشناس بازار مسکن گفت: اگر به یک واحد مسکونی متوسط ​​در تهران به مساحت حدود 80 متر مربع نگاه کنیم، قیمت این ملک حدود 6.5 میلیارد تومان می شود که حدود 15 می شود. ٪ از قیمت تحت پوشش ملک.

عطا آیت اللهی کارشناس حوزه مسکن درباره وام 800 میلیون تومانی مسکن گفت: این رقم اعلام شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی نسبت به وام های قبلی رقم بهتری است و حتی با این رقم نیز افراد می توانند صاحب مسکن شوند. در حومه شهرهای بزرگ و تا حدودی کمکی برای آماده سازی متقاضیان برای مالکیت است.

وی ادامه داد: اگرچه این رقم 800 میلیون تومانی می تواند بین 20 تا 30 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد، اما پرداخت اقساط 5 میلیون و 900 تومانی کمی سنگین است و در هر صورت نمی توان آن را پرداخت کرد پرداخت این مقدار وام یک گام مثبت است.

به گفته وی، این وام ها برای توسعه بازار مسکن مفید است اما به شرطی که اعدادی که اعلام می کنند زیاد باشد و بر بودجه خانواده تاثیر بگذارد.

آیت الهی افزود: اگر به یک واحد مسکونی متوسط ​​در تهران به مساحت حدود 80 متر مربع نگاه کنیم، قیمت این ملک حدود 6.5 میلیارد تومان خواهد بود و این مبلغ وام اعلام شده حدود 15 درصد را پوشش می دهد. از قیمت ملک اگرچه این ملک تاثیر جدی در خرید ملک در تهران ندارد اما در حاشیه شهرهای بزرگ تاثیر خوبی دارد.

وی گفت: اگر دولت توان مالی کافی برای ساخت و ساز جمعی ندارد، باید دست سرمایه گذار بخش خصوصی را برای ساخت و ساز باز بگذارد تا در صورت ایجاد چنین فضایی، سرمایه گذاران بتوانند سود سرمایه گذاری خود را به طور تضمینی به دست آورند دولت چنین تعهد و تضمینی می دهد و سرمایه گذاری ها تا حدی توسط بخش خصوصی انجام می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *