پایان مذاکرات یمنی‌ها در عمان؛ توافق جزئی درباره تبادل اسرا حاصل شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: رئیس کمیته ملی امور اسرای یمنی از پایان مذاکرات در امان خبر داد و گفت: در این گفت وگوها با مبادله تعدادی از لیست اسرا موافقت شد.

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور زندانیان یمن، از پایان دور جاری مذاکرات مبادله زندانیان که تحت نظارت سازمان ملل در امان برگزار شد، خبر داد.

المرتضی با اشاره به اینکه در این مذاکرات با مبادله تعدادی از لیست اسرا موافقت شد، اعلام کرد: با توجه به محدودیت زمانی مقرر شد این مذاکرات ظرف دو ماه از سر گرفته شود.

وی تاکید کرد: مقرر شد در این مدت احزاب لیست های خود را ارائه کنند [برای تبادل اسرا] تا نهایی شود و در دور بعدی مذاکرات برگزار شود.

این مقام یمنی از سلطان نشین عمان به خاطر میزبانی این دور از مذاکرات و همه کسانی که در تسهیل آن نقش ایفا کردند، تشکر کرد. این مذاکرات یکشنبه گذشته در مسقط پایتخت عمان آغاز شد.

مجید فدائل، سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت سعودی در یمن، سه شنبه گذشته گفت: مذاکرات ما با حوثی ها هنوز در مراحل اولیه است و هنوز وارد مراحل بعدی نشده است.

وی با بیان اینکه این مذاکرات بر «آزادی عمومی زندانیان و ربوده شدگان» متمرکز است، تصریح کرد: همه مذاکرات بر یک نکته مهم متمرکز است و آن آزادی عمومی زندانیان و ربوده شدگان بدون تبعیض و بر اساس قاعده کلی علیه توتال است. “.

در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد زندانیان و بازداشت شدگان احزاب وجود ندارد، اما در سال 2018، احزاب فهرستی از اسامی 15000 زندانی را در آوریل سال گذشته به دولت وابسته به عربستان سعودی و ملی ارائه کردند. دولت و دولت نجات یمن اسیران را مبادله کردند که بر اساس آن 900 نفر از هر دو طرف راه می روم و راه می روم. این مذاکرات در سوئیس انجام شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *