پاسخ ایران به ادعا‌های اتحادیه عرب در نامه به شورای امنیت: حاکمیت ایران بر جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک غیرقابل انکار است / استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس را به شدت محکوم می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: در پی اتهامات اتحادیه عرب علیه جمهوری اسلامی ایران، امیر سعید ایرانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نامه ای به شورای امنیت ارسال کرد.

جمهوری اسلامی ایران در این پیام، اتهامات ناعادلانه و بی اساس علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود را که در بند 11 بیانیه اتحادیه عرب مطرح شده است، به شدت محکوم و قاطعانه رد کرد و این اقدام را نقض آشکار دانست. دخالت ناعادلانه در امور داخلی کشورمان.

این نامه می افزاید: این اقدام نه تنها با روحیه حسن همجواری در تضاد است، بلکه نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل به ویژه اصول برابری حاکمیتی و عدم مداخله در امور داخلی است. از ایالت ها جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حاکمیت غیرقابل انکار خود را بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس در بندهای 11 و 16 بیانیه مذکور را به شدت محکوم و آن را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش جهان، جمهوری اسلامی ایران تایید کرد که «خلیج فارس» تنها نام قانونی و صحیح جغرافیایی این منطقه آبی است که از قدیم الایام مورد استفاده بوده است. تمامی سازمان های رسمی نقشه کشی جهان این منطقه دریایی را به عنوان «خلیج فارس» می شناسند و به آن احترام می گذارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *