ایکو ری‌را در آستانه ورود به بازار، کراس‌اوور ایرانی و جایگزین پژو ۲۰۰۸

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: ایران خودرو در 26 تیر 1403 از خبرنگاران برای مشاهده و بررسی اکو ری دعوت کرد. اکو ررا آخرین محصول ایران خودرو برای بازار داخلی است که جایگزین پژو 2008 می شود. می توان گفت ررا اولین کراس اوور تولید داخل به معنای واقعی کلمه است.

ریرا مانند پژو 2008 یک کراس اوور جمع و جور است. اما پلت فرم و مشخصات فنی این خودرو شباهتی به پژو 2008 ندارد.نسخه بهبود یافته موتور 1.7 لیتری توربوشارژ EF7 قدرت EcoRay را تامین می کند که ایران خودرو آن را EF7P TC می نامد. حداکثر بازده این موتور 160 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور است.

تا کنون، موتور Eco Ray از نزدیکترین رقبای خود، KMC X5 و MVM X55 Pro بزرگتر است. با این حال، در زمینه کارایی، Eco Raya رقابت نزدیکی با موتورهای کوچکتر چینی دارد.

گیربکس انتخابی ریرا یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک است. فرض می کنیم این گیربکس مشابه گیربکس نصب شده روی توربوشارژرهای اتوماتیک شاهین پلاس، تارا V4 LX و دنا پلاس باشد. ایران خودرو شتاب 0 تا 100 را 10.4 ثانیه اعلام کرد. حداکثر سرعت این خودرو 195 کیلومتر در ساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی ررا 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر در 100 کیلومتر است. حجم باک بنزین این خودرو 50 لیتر است. فضای بار 410 لیتر و فاصله بین دو محور 2590 میلی متر از دیگر مشخصات ررا است.

امکانات و تجهیزات

در داخل کابین خودروی کراس اوور ملی ایران از کلاسترهای دوگانه سراسری استفاده شده است که مدل سنتی طراحی خودروهای امروزی است. قطر هر یک از این صفحه نمایش ها 12 اینچ است. فرمان مجهز به روکش چرمی و دکمه های کنترلی است و راننده می تواند آنها را در 4 جهت تنظیم کند. قسمت رویی صندلی ها نیز از چرم و پارچه ساخته شده است. علاوه بر این سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز اتوماتیک است. صندلی راننده در شش جهت و صندلی سرنشین کناری در دو جهت قابل تنظیم است. گرمکن صندلی جلو نیز مختص این خودرو است.

دوربین 360 درجه، سنسور نقطه کور، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز دستی برقی، ترمز خودکار، سیستم کمکی در سربالایی، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمک ترمز و کنترل کشش، دوربین پارک عقب با چهار ایربگ ایمنی اکو رایا تجهیزات. ترمزهای چهار چرخ ریرا نیز دیسکی هستند. انتظار داریم اکو ریرا با قیمتی حدود یک میلیارد تومان به بازار عرضه شود. MVM X55 Pro، Tigard X35 و KMC X5 سه رقیب اصلی رایا در بازار داخلی هستند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *