وزیر اقتصاد: وزارت آموزش و پرروش ۱۲۵ هزار ملک دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: وزیر اقتصاد با بیان اینکه سه نهاد، اداره مراتع، آبخیزداری و منابع طبیعی و سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار دارند، 98 درصد از اراضی ملی و دولتی را در اختیار دارند، گفت: حدود 125 هزار قطعه ملکی در اختیار دارند وزارت اقتصاد، آموزش و پرورش که باید سند تک برگی و الکترونیکی برای این املاک صادر کند، اقدامات لازم انجام شود.

آقای احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال و دارایی های ملی (صدا نوین) گفت: در دولت سوم نه تنها در شناسایی اموال دولتی رشد اندکی وجود داشت، بلکه اطلاعات جمع آوری کننده سابق نیز بهتر شد. شرایط شناسایی اموال دولتی تایید و پاسخگویی نهادی.

وی افزود: تجمیع کننده اطلاعات اموال قدیمی به ما اجازه کشف املاک و جلوگیری و شناسایی اطلاعات متناقض را نمی داد. به دلیل تداخل و درگیری، امکان شناسایی اموالی غیر از آنچه دستگاه ارائه شده بود، وجود نداشت. اما در سامانه صدا این مشکل حل شد.

وزیر اقتصاد محور دیگر را استفاده از توانمندی های خارج از دولت دانست و گفت: با سوتی که زده شد 750 ملک دولتی از طریق اطلاع رسانی عمومی شناسایی شد و جوایزی نیز در این زمینه در نظر گرفته شد.

خاندوزی تصریح کرد: تا قبل از سال 1400 دستگاه های اجرایی 400 هزار ملک را شناسایی کرده بودند و از حدود دو سوم دارایی آنها اطلاعی نداشتند. امروزه بیش از یک میلیون ملک شناسایی شده است.

وی گفت: سه نهاد شامل اداره مراتع و آبخیزداری، منابع طبیعی و سازمان ملی زمین و مسکن 98 درصد از اراضی ثبت شده ملی و دولتی را در اختیار دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به املاک در اختیار دستگاه های دولتی گفت: وزارت آموزش و پرورش 125 هزار ملک در اختیار دارد که باید اقدامات لازم برای این املاک انجام شود تا اسناد تک برگی صادر شود. اسناد الکترونیکی

خاندوزی خاطرنشان کرد: داده های لازم در حوزه تولید وجود نداشت اما با اعمال حاکمیت دولت بر دارایی های خود این مدیریت محقق شد و امیدواریم دولت آینده نیز از این توانایی استفاده کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *