بایدن خطاب به کنگره: بحث بس است؛ کنار نخواهم کشید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: جو بایدن در نامه ای خطاب به دموکرات های کنگره آمریکا که خواستار کناره گیری او از انتخابات هستند، چنین اقدامی را نقض اراده رای دهندگان در انتخابات درون حزبی دانست و تایید کرد که این کار را انجام خواهد داد. از انتخابات کنار نکشیم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا – در نامه‌ای به دموکرات‌ها در کنگره آمریکا گفت که «کاملاً متعهد به باقی ماندن در رقابت‌های انتخاباتی است» و به همکارانش در کنگره که زمزمه‌هایی مبنی بر استعفای او را مطرح کردند، پاسخ قاطعی داد.

بایدن در این نامه نوشت: «بیش از دو هفته است که درباره مسیری که باید برویم بحث می‌کنیم و اکنون زمان پایان دادن به این ماجرا فرا رسیده است. ما فقط یک هدف داریم و آن شکست دونالد ترامپ است. ”

بایدن و ترامپ در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2024 در 27 ژوئن شرکت کردند. مناظره ای 90 دقیقه ای که در آن بایدن گاف های متعددی به راه انداخت و چندین بار با جملات نیمه تمام و نامفهوم و سکوت ناشیانه گیج ظاهر شد. این عملکرد ضعیف بایدن، همراه با اشتباهات مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را در میان بسیاری از تحلیلگران و شخصیت های سیاسی دموکرات به صدا درآورد که بسیاری از آنها از بایدن خواستند از رقابت کناره گیری کند.

سپس رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این انتقادات در مصاحبه ای با ABC گفت که قصد کناره گیری از این رقابت ها را ندارد. او در این مصاحبه گفت که استعفا نمی دهم مگر اینکه «خدای متعال» به زمین بیاید و به او بگوید: «جو، از رقابت خارج شو».

این نامه تنها یک روز پس از آن منتشر شد که پنج تن از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات در یک نشست خصوصی گفتند بایدن باید از انتخابات کنار بکشد و فشار زیادی بر بایدن و مشاورانش وارد کرد.

بایدن در پیام خود تاکید کرد که با استدلال مخالفانش موافق نیست و کسانی را که تلاش می کنند او را از انتخابات کنار بگذارند، به نقض اراده رای دهندگانی که در انتخابات مقدماتی درون حزبی از او حمایت کردند، متهم کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *