سدهای زنجیره کارون ۸۸ درصد و معادل سال قبل پرشدگی دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با وجود کاهش 24 درصدی آب رودخانه‌های این حوزه در سال جاری، سدهای رشته کارون خوزستان 88 درصد پر و از شرایط مطلوبی برخوردار است.

فیروز قاسم زاده با بیان اینکه مدیریت سدهای خوزستان بر اساس برنامه منابع و مصارف این استان انجام می شود، گفت: با در نظر گرفتن ویژگی های استان خوزستان از نظر فعالیت های کشاورزی، تامین نیازهای شرب و شرایط زیست محیطی استان خوزستان. رودخانه ها و تالاب های این استان و همچنین تولید برق در سدهای سری کارون، سد دز و کرخه، مدیریت مخازن این منطقه از حساسیت ویژه ای برای وزارت نیرو برخوردار است.

وی افزود: از این منظر برنامه منابع و مصرف سدهای مذکور در سال آبی جاری دو بار مورد بازنگری قرار گرفته است تا تعهد لازم نسبت به حوزه های آبخیز و تضمین کافی تامین آب و برق حاصل شود. در مرحله اجرای این برنامه وضعیت مخازن به صورت مستمر رصد می شود و عملکرد برنامه به صورت هفتگی تنظیم می شود.

قاسم زاده ادامه داد: همین موضوع سد کرخی را نسبت به سال های اخیر در وضعیت مطلوبی قرار داده و سد الداز 93 درصد پر است و سری کارون نیز با وجود افت 24 درصدی رودخانه های این حوضه در سال جاری. با پایان دولت، تقریباً معادل سال گذشته پر شده است.

سخنگوی آب کشور گفت: سدهای خوزستان در حال حاضر پرتر از سال گذشته است و با اجرای دقیق برنامه منابع و مصرف این سدها، شرایط مطمئنی برای تامین آب در منطقه فراهم می شود و انتظار می رود برق نیز با ظرفیت مناسب تولید خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *