نحوه انتخاب تایم فریم در تنظیمات تریدینگ ویو

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

TradingView یک پلت فرم معاملات و تحلیل آنلاین است که به معامله گران و سرمایه گذاران در سراسر جهان کمک می کند تا بازارهای مالی را نظارت کنند. این پلتفرم شامل نمودارها، شاخص ها، نمودارها و ابزارهای اندازه گیری و همچنین امکانات چت و اشتراک گذاری برای برقراری ارتباط با معامله گران دیگر است.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازارهای مالی، شناخت ابزارهای مناسب و یادگیری نحوه استفاده از آنهاست. استفاده از ابزارهای مناسب برای تجزیه و تحلیل حرکات بازار، خط باریک بین موفقیت و شکست را برای سرمایه گذاران در بازار مالی مشخص می کند. TradingView یکی از محبوب ترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل بازارهای مالی است. اگر در دنیای ارزهای دیجیتال باتجربه هستید، مطمئناً با نام Trading Wave آشنا هستید.

در این مقاله با محبوب ترین، کامل ترین و در دسترس ترین پلتفرم TradingView برای ابزارهای تحلیل بازار مالی آشنا می شویم، می خوانیم TradingView چیست و چه چیزی باعث محبوبیت این سایت در بین معامله گران بازار ارزهای دیجیتال شده است.

TradingView را بشناسید

TradingView را بشناسید

TradingView یک پلت فرم آنلاین برای مشاهده نمودارها و اطلاعات در مورد بازارهای مالی است. این سرویس به کاربران اجازه می دهد تا نمودارهای ارزها، سهام، ارزهای دیجیتال و سایر ابزارهای مالی را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند. یادگیری نحوه استفاده از TradingView بسیار آسان است. تا جایی که به یادگیری ترفندهای آن برای مبتدیان مربوط می شود، گام مهمی برای شروع مسیر یادگیری تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال خواهد بود. علاوه بر بررسی نمودارها، کاربران می توانند استراتژی های معاملاتی خود را به اشتراک بگذارند یا آموزش دهند.

این سایت ابزاری قدرتمند برای تحلیل تکنیکال، معاملات و معاملات ارزهای دیجیتال است و سهولت استفاده از آن یکی از عواملی است که TradingView را برای مبتدیان و حرفه ای ها محبوب کرده است. علاوه بر سهولت استفاده، ویژگی های رایگان این پلتفرم باعث می شود تا معامله گران به خصوص مبتدیان از آن کمک بگیرند. البته اگر به دنبال ویژگی های بیشتر هستید، خرید اکانت TradingView را توصیه می کنیم. با خرید اکانت تریدینگ ویو (https://www.iranicard.ir/ Payments/accounts/tradingview) از ایرانکارد از امکانات زیر بهره مند می شوید:

  • نمودارهای سفارشی: می توانید نوع نمودار، چارچوب زمانی، شاخص ها، نمودارها و ابزار اندازه گیری را به طور کامل سفارشی کنید.
  • نمودارهای متعدد: خرید یک حساب TradingView به شما امکان می دهد چندین نمودار را در یک صفحه به طور همزمان مشاهده کنید.
  • ابزارهای تحلیلی پیشرفته: با این حساب به ابزارهای تحلیلی پیشرفته مانند مطالعات حجم، الگوهای قیمت و ابزارهای فیبوناچی دسترسی خواهید داشت.
  • معاملات مستقیم: امکان معامله اوراق بهادار، ارزها و کالاها از طریق پلتفرم Trading View وجود دارد.
  • انواع سفارشات پیشرفته: می توانید از سفارشات پیشرفته مانند سفارشات توقف ضرر، سفارشات OCO و سفارشات IF استفاده کنید.
  • ابزارهای مدیریت ریسک: شما به ابزارهای پیشرفته مدیریت ریسک مانند محاسبه اندازه تجارت و نسبت ریسک به پاداش دسترسی خواهید داشت.

TradingView شامل مجموعه ای از شاخص های فنی است که برای شناسایی فرصت های معاملاتی استفاده می شود. باندهای میانگین متحرک، RSI و بولینگر از محبوب ترین اندیکاتورها هستند، اما در صورت لزوم می توانید اندیکاتورهای سفارشی خود را ایجاد کنید.

تایم فریم چیست و چرا تنظیمات آن در معاملات مهم است؟

در تجارت و سرمایه گذاری، بحث زمان و چارچوب زمانی بسیار مهم است. بازه زمانی یا تایم فریم در معاملات به دوره های زمانی خاصی اشاره دارد که در آن نمودار قیمت ارز برای آن دوره نمایش داده می شود. به عبارت دیگر، هر کندل یا میله در نمودار نشان دهنده نوسانات قیمت آن دارایی در بازه زمانی مربوط به بازه زمانی است که شما انتخاب کرده اید. معامله گران و سرمایه گذاران تغییرات قیمت را در بازه های زمانی معینی برای کار در بازارهای مالی انجام می دهند. بنابراین اولین قدم برای طراحی یک استراتژی معاملاتی مناسب، شناسایی و انتخاب بازه زمانی مناسب برای سرمایه گذاری است. بسیاری از معامله گران بر این باورند که بازه زمانی می تواند یکی از مهم ترین بخش های تنظیمات نمای معاملاتی باشد.

امکان تعریف بازه زمانی در دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وجود دارد. مبنای این تقسیم بندی به طول دوره های زمانی مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل قیمت ها بستگی دارد. هر بازه زمانی ویژگی ها و داده های خاص خود را دارد که معامله گران را برای تصمیم گیری در مورد معاملات راهنمایی می کند.

استفاده از تایم فریم در تحلیل تکنیکال اهداف مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. تجزیه و تحلیل الگوهای قیمت: چارچوب زمانی به شما امکان می دهد الگوهای مختلف را تجزیه و تحلیل و شناسایی کنید. الگوهای ساده مانند روندها، سطوح حمایت و مقاومت یا الگوهای پیچیده تر مانند کندل های ژاپنی.

2. تعیین موقعیت ورود و خروج: بهترین زمان برای ورود به بازار و خروج از موقعیت معاملاتی را می توان با استفاده از تایم فریم های مختلف انجام داد.

3. روند قیمت ها را بررسی کنید: این ابزار به شما کمک می کند تا روندهای قیمتی مانند فراز، نزول یا طرفین را در بازار شناسایی کنید.

4. تایید سیگنال های معاملاتی: تأیید سیگنال های معاملاتی با استفاده از چندین فریم زمانی امکان پذیر است. برای مثال، اگر الگوی معاملاتی در بازه زمانی کوتاه‌مدت وجود داشته باشد، می‌توانیم آن را در بازه زمانی بلندمدت نیز بررسی کنیم تا تأیید شود.

نحوه اعمال تنظیمات فریم زمانی در نمای معاملاتی دسکتاپ

در قسمت های قبل ذکر شد که وب سایت Trading View یک بستر الکترونیکی است که نیازی به نصب برنامه خاصی ندارد و خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می کند. در این سایت به راحتی می توانید تنظیمات تایم فریم را از دسکتاپ خود اعمال کنید.

برای انجام این کار ابتدا پس از باز کردن سایت، در بالای صفحه و در سمت چپ، پس از نام جفت ارز، قسمت مربوط به تنظیمات تایم فریم را پیدا کنید. پس از کلیک بر روی آن، می توانید تمام تایم فریم های موجود را مشاهده کنید. همچنین برای انتخاب پرکاربردترین و محبوب ترین تایم فریم و افزودن آن به لیست تایم فریم شخصی خود، نماد ستاره را انتخاب کرده و سرعت عمل را افزایش دهید.

چگونه بازه زمانی را در تنظیمات نمای معاملاتی موبایل انتخاب کنیم؟

چگونه بازه زمانی را در تنظیمات نمای معاملاتی موبایل انتخاب کنیم؟

اگرچه استفاده از Trading View و اعمال تنظیمات تایم فریم در نسخه دسکتاپ آسان است، اما برخی از افراد به دلیل سهولت استفاده از موبایل ترجیح می دهند در موبایل معامله کنند و تنظیمات تایم فریم را از طریق موبایل انجام دهند. اگرچه عملکرد تایم فریم در هر دو نسخه یکسان است، اما نحوه اعمال تنظیمات آنها متفاوت خواهد بود.

برای تنظیم تایم فریم در نسخه موبایل کافیست پس از باز شدن نمودار مورد نظر بر روی تایم فریم پیش فرض انتخاب شده (در کنار نام جفت ارز) کلیک کنید. برای افزودن یک بازه زمانی سفارشی به لیست ستاره دار، می توانید انگشت خود را روی گزینه مورد نظر ضربه بزنید. بنابراین، شما قادر خواهید بود تایم فریم های مختلف را به راحتی بررسی کرده و تجزیه و تحلیل دقیق انجام دهید.

در طول سال ها، TradingView به عنوان یکی از قدرتمندترین و ضروری ترین ابزار برای سرمایه گذاران شناخته شده است. می توان با اطمینان گفت که این سایت معتبر تمامی اطلاعات لازم برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال و بورس را در اختیار عموم قرار داده است.

منبع

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *