هریس و کلینتون؛ گزینه‌های احتمالی جانشینی بایدن در انتخابات آمریکا

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: نظرسنجی های انجام شده توسط یک مرکز مشاوره ای معتبر در آمریکا نشان داد که کاملا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق، از گزینه های اصلی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری هستند. برای جایگزینی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر.

بر اساس نظرسنجی پولیتیکو، نظرسنجی انجام شده توسط یک مرکز مشاوره در میامی فلوریدا نشان داد که شانس جو بایدن برای ورود به کاخ سفید کمتر از شانس دونالد ترامپ است، اما هنوز فرصتی برای ورود گزینه های دیگر از حزب دموکرات وجود دارد. انتخابات

موسسه مشاوره Bendixen & Amandi نتایج آخرین نظرسنجی خود را در اختیار پولیتیکو قرار داده است که نشان می دهد پس از مناظره بین بایدن و ترامپ، حزب دموکرات با 42 بر 43 از ترامپ عقب است.

بر اساس این نظرسنجی، از 86 درصد رای دهندگان احتمالی که تمام یا بخشی از مناظره را تماشا کردند، تنها 29 درصد گفتند که بایدن ظرفیت ذهنی و استقامت جسمانی برای حضور در یک دوره چهار ساله دیگر در کاخ سفید را دارد. تنها 33 درصد گفتند که او باید به عنوان نامزد دموکرات ها ادامه دهد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا اکنون با ۴۲ درصد به ۴۱ درصد از ترامپ پیشی گرفته است. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016، نماینده گزینه های جدی دموکرات ها برای جانشینی بایدن است.

Fernand Amandi از Bendixen & Amandi، یک شرکت مشاوره که شرکت آن به عنوان مشاور حزب دموکرات در دو کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما خدمت می کرد، می گوید که رای دهندگان به شدت نگران پیر شدن بایدن هستند و این نگرانی پس از پخش مناظره دو برابر شده است.

وی گفت: نظر رای دهندگان در مورد هریس و کلینتون تعجب آور بود و بسیاری معتقدند که زوج کلینتون و هریس می توانند حزب دموکرات را در برابر ترامپ نجات دهند.

به گفته آماندی، طی این نظرسنجی که بین 1000 نفر بین 2 تا 6 ژوئیه (12 تا 16 ژوئیه) انجام شد، به نظر می رسد که اگرچه بسیاری از رای دهندگان از وضعیت جسمانی بایدن ناامید هستند، اما بسیاری نمی خواهند ترامپ دوباره رئیس جمهور شود آن را تهدیدی برای دموکراسی می دانند.

حدود 53 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که ریاست جمهوری ترامپ را تهدیدی جدی برای دموکراسی در ایالات متحده می دانند، در حالی که 37 درصد گفتند که چنین اظهاراتی صرفاً شعار سیاسی است و بعید است که اتفاق بیفتد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *