تعطیلی و کاهش ساعت فعالیت ادارات استان اصفهان در پی افزایش دمای هوا

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به منظور مدیریت مصرف انرژی و همچنین جلوگیری از مشکلات ناشی از آلودگی هوا، ادارات استان اصفهان چهارشنبه 29 تیرماه ساعت 11 صبح و پنجشنبه 30 تیرماه تعطیل هستند. . مراکز درمانی در این ایام به ارائه خدمات به صورت شبانه روزی ادامه خواهند داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شاهواروش با اعلام این خبر گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان و کارگروه اورژانس شرایط گرد و غبار با حضور اعضا برگزار شد. . .

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش میدان دید، تقویت توده هوای گرم تابستان و تداوم این توده از روز چهارشنبه 30 تیرماه تا جمعه 31 تیرماه در با افزایش دو تا سه درجه ای دما مواجه است.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: در راستای حفظ شبکه برق منازل، صنعتی و… چهارشنبه 29 تیرماه، دستگاه های اجرایی، بانک ها، شهرداری ها و سایر نهادهای عمومی و مراکز آموزشی استان اصفهان از ساعت 11:00 تعطیل است. در نوبت صبح و پنجشنبه 30 تیرماه کلیه دستگاه های مذکور تعطیل بوده و البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان ها و مراکز درمانی در این ایام به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

شیشه فروشی تایید کرد: آزمون های سراسری طبق برنامه ریزی های قبلی در این مدت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی در استانداری نسبت به قبل کمتر از 30 درصد و در ساعات غیر کاری 60 درصد مصرف فعلی با اولویت مصرف برق در ساعات کاری کاهش پیدا کنند. به خاموش کردن سیستم های روشنایی و سرمایشی غیر ضروری داده می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در این راستا مقرر شد شرکت های برق نظارت ویژه و مستمری بر کار دستگاه های اجرایی در استان داشته باشند.

یک فروشنده شیشه تصریح کرد: همچنین برای کاهش مصرف برق باید تعمیرات تمامی وسایل اجرایی انجام شود، دیزل ژنراتورها در زمان پیک مصرف برق در مدار قرار گیرند، لامپ های کم مصرف به جای پر مصرف تعویض شوند. لامپ های مصرفی، تعمیرات سالانه کولرهای آبی و نصب سایبان و تعمیر چیلرهای گازی در مناطق گرمسیری.

وی افزود: استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با لامپ های مجهز به ال ای دی و اجرای روش هایی برای جلوگیری از اتلاف انرژی با نصب مواد آب بندی و عایق پنجره ها در ادارات، کارخانجات و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی موظفند یک ساعت قبل از پایان کار سیستم های سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکان و شرکت های برق خانگی نیز باید نسبت به نصب سیستم های کنترل هوشمند در مجتمع های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموش شدن لامپ های اضافی، تعمیر کولر، نصب سایبان و تعویض لامپ های فرسوده قدیمی اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر ممنوعیت هرگونه کاری که منجر به تشدید گرد و غبار و آلاینده ها شود، گفت: حفاری، سوزاندن زباله های کشاورزی، فضای سبز، فعالیت های معدنی، حمل خاک و گچ و غیره نیز ممنوع است.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و غبار به ویژه برای افراد ضعیف و بیمار، استفاده از ماسک های استاندارد و عدم انجام ورزش و فعالیت های بدنی در فضاهای باز ضروری است. وی در پایان افزود: کمیته اضطرار شرایط خاک با صدور هشدار، پایش مراکز فرسایش بادی و اعمال محدودیت به صورت مستمر پیگیر و رصد خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *