آیا میشله اوباما می‌تواند جایگزین نهایی جو بایدن باشد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

جیکوب هیلبرین در یادداشتی در National Interest نوشت: هیلاری کلینتون یک بار تلاش کرد و شکست خورد. حالا زمینه برای حضور همسر یکی دیگر از رئیس جمهورهای سابق آمریکا فراهم شده است تا بالاخره بتواند این سقف شیشه ای را بشکند. یک نظرسنجی جدید که به طور مشترک توسط رویترز و ایپسوس انجام شد نشان می دهد که تنها یک نامزد دموکرات وجود دارد که می تواند با قاطعیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در انتخابات نوامبر شکست دهد: میشل اوباما.

به گزارش گروه بین الملل انتخاب، در این مقاله همچنین آمده بود: اوباما از همه رقبای احتمالی خود از جمله کامالا هریس، گاوین نیوسام و گرچن ویتمر جلوتر است. 50 درصد از رای دهندگان گفته اند در صورت نامزدی اوباما به او رای می دهند، در حالی که 39 درصد گفته اند که ترامپ را ترجیح می دهند. برای اوباما که نسبت به مبارزات انتخاباتی بایدن بدبین است و از تبلیغات برای او خودداری کرده است، اعلام نامزدی او به معنای اقدام تلافی جویانه برای رفتار نامناسب خانواده بایدن با دوست دختر سابقش کاتلین باهل، همسر سابق هانتر بایدن است. باراک اوباما در جمع آوری کمک های مالی بایدن شرکت کرد، اما هرگز همسرش را با خود نیاورد.

دموکرات‌ها و تعداد زیادی از رای‌دهندگان مستقل، اوباما را به‌عنوان «زن شگفت‌انگیز» می‌بینند، یک ابرقهرمان داستانی کمیک آمریکایی که می‌تواند از جادوی پدرسالارانه ساخته شده در اطراف بایدن برای متحد کردن دوباره حزب دموکرات استفاده کند. جیل لپور، مورخ تحصیل‌کرده در هاروارد، در کتاب خود به نام «تاریخ مخفی زن شگفت‌انگیز» می‌گوید این شخصیت حلقه مفقوده داستان جنبش فمینیستی در قرن گذشته است. شاید نامزدی اوباما بتواند نقشی مشابه برای زنان قرن حاضر ایفا کند که در جبهه های مختلف از سقط جنین گرفته تا حقوق و مزایای برابر می جنگند.

اوباما به نوبه خود همواره اعلام کرده است که نمی خواهد برای ریاست جمهوری نامزد شود. در واقع، او به وضوح از نامزدی همسرش در انتخابات 2012 ناراحت بود و به او گفت که اگر در آن انتخابات شکست بخورد، دیگر در دور بعد از او حمایت نخواهد کرد. اوباما مطمئناً می داند که لحظه ای که وارد عرصه سیاسی شود، محبوبیت او به سمت مارپیچ نزولی خواهد رفت. در حال حاضر، او مجبور نیست در مورد مسائلی مانند اوکراین، مالیات، قوانین و مقررات و سایر مسائل مهم اظهار نظر کند. تا زمانی که او دور بماند، رای دهندگان خواسته های خود را به او نسبت می دهند. امتناع او از تحقیر کردن خود در سیاست با نامزدی ممکن است محبوبیت او را افزایش دهد. با این حال، همانطور که استیو بنن می گوید، پدیده اوباما را نباید صرفاً یک نمایش فرعی نادیده گرفت. این پدیده ضعف های بایدن را آشکارتر می کند و این نکته را برجسته می کند که “اشتیاق سیاسی گسترده ای برای معرفی شخصی غیر از روسای جمهور قبلی وجود دارد.”

طرح محبوبیت بایدن و انگیزه کارکنان او فقط نارضایتی از نامزدی او را تشدید می کند. آنها دائماً سعی می کنند این ایده را القا کنند که همه چیز خوب است. اما چهره هایی مانند لوید داگت، نماینده دموکرات، از بایدن خواست از رقابت کناره گیری کند. نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، گفت که سؤالات مربوط به سن او غیرقابل توجیه نیست، همانطور که جیمز کلایبرن، یکی دیگر از نمایندگان دموکرات که تقریباً در جریان انتخابات مقدماتی سال 2016 در کارولینای جنوبی، بایدن را نجات داد، در مصاحبه با MSNBC اعلام کرد. او آماده است در صورت کاندیداتوری از کامالا هریس حمایت کند. کلایپورت گفت: “اگر بایدن عقب نشینی کند، از هریس حمایت خواهم کرد… این حزب نباید کاری برای دور زدن خانم هریس انجام دهد.”

بایدن برای اطمینان دادن به رای دهندگان کار چندانی انجام نمی دهد. او سه شنبه شب در مراسم جمع آوری کمک مالی به شوخی گفت که پس از سفر به اروپا به دلیل خستگی «تقریباً روی صحنه (در حال بحث درباره ترامپ) خوابش برد. مصاحبه بایدن با جورج استفانوپولوس در شبکه ای بی سی نیوز برای کاهش تردیدها در مورد توانایی او برای رهبری کافی بود. یک کمپین انتخاباتی قوی، به غیر از اجرای یک دوره چهار ساله دیگر توسط دولت. بایدن پس از مناظره نهایی هنوز کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکرده است تا توانایی خود را در رسیدگی به انبوهی از سوالات ناهماهنگ نشان دهد. در عوض، او با روی آوردن به حلقه خانوادگی خود و هانتر بایدن به عنوان مشاور مهم، زخم های سیاسی خود را لیسید. تلاش های بانوی اول جیل بایدن برای جلوگیری از کناره گیری همسرش از کمپین انتخاباتی نیز جای خود را دارد.

نیکی هیلی، نامزد سابق جمهوری خواهان، روز چهارشنبه در مصاحبه با استفانوپولوس بر لزوم تغییرات کلی بین نسل ها در عرصه سیاسی آمریکا تاکید کرد و گفت: ما نمی توانیم یک رئیس جمهور 81 ساله داشته باشیم. ما باید نسل جدیدی از رهبری داشته باشیم. سینا به ممتازترین خانه سالمندان کشور تبدیل شده است. باید تربیت نسل جدید را شروع کنیم. همه از جمهوری‌خواهان گرفته تا دموکرات‌ها و مستقل‌ها این را احساس می‌کنند، اما تا کنون، در شرایطی که بایدن و ترامپ برای دومین دوره ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوند، هیچ خبری از این اتفاق وجود ندارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *