عضو کمیسیون بهداشت: همچنان با کمبود داروهای تنفسی مواجه هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خانه ملت: یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اجرای شتابزده طرح دارویی گفت: متاسفانه علیرغم اعلام دولت و وزارت بهداشت مبنی بر تهیه وارفارین به میزان کافی، مردم همچنان با مشکل مواجه هستند. به دست آورد و این نشان می دهد که توجه خاصی به این موضوع نشده است.»

سید محمد جمالیان با بیان اینکه هیچ مسئله ای مهمتر از سلامت و امنیت در کشور وجود ندارد، با اشاره به مشکل کمبود دارو، گفت: وظیفه دولت است که نیازهای درمانی مردم را بر اساس قانون اساسی تامین کند. و رضایت مردم را در اولویت قرار دهید. متأسفانه در چند سال گذشته در حوزه سلامت با بحران های جدی از جمله کمبود دارو مواجه بودیم و با وجود اینکه طرح دروار طرح خوبی بود اما با عجله اجرا شد و نارضایتی هایی را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دروار باعث کاهش سرانه مصرف دارو توسط مردم شد و این امری قابل انکار نیست، با اشاره به تداوم مشکل کمبود و در دسترس نبودن داروها، افزود: حدود یک سال پیش است. با اینکه این دارو آنتی بیوتیک نیست، با کمبود وارفارین مواجه بودیم. اینکه مردم خودسرانه آن را مصرف کنند یا مصرف مکرر آن باعث کمبود آن شود و حقیقت این است که پزشکیان و متخصصان متخصص این دارو را تجویز می کنند و در صورت عدم مصرف بیمار با مشکل مواجه می شود.

نماینده مردم اراک و کمگان در شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه با وجود اعلام دولت و وزارت بهداشت مبنی بر تهیه وارفارین به میزان کافی، مردم همچنان در تهیه آن با مشکل مواجه هستند و این نشان دهنده توجه ویژه است. به عرضه دارو پرداخت نشده است.

جمالیان با انتقاد از اینکه همچنان با کمبود داروهای دستگاه تنفسی، بیماران صعب العلاج و بیماران با شرایط خاص مواجه هستیم، گفت: بیماران برای تهیه دارو با مشکلات زیادی مواجه هستند و مردم برای رفع این مشکل به ما مراجعه می کنند و این انتظار را از نمایندگان و نمایندگان دارند. دولت.” می‌خواهند حقیقت را بگویند و برخی مسئولان در مصاحبه با رسانه‌ها و صداوسیما اعلام کنند که مشکل حل شده است، اما مردم شاهد این موضوع نیستند و باعث نارضایتی و بی اعتمادی مردم می‌شود.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دوازدهم تصریح کرد: نسخه الکترونیکی به این صورت است که اگر پزشک برای بیماری 90 قرص تجویز کند و داروخانه از 10 تا 30 قرص به او بدهد، 60 قرص باقی مانده را تا زمانی که مصرف نشود نمی تواند مصرف کند. و بیمار از این فشار رنج می برد، اگر قرص ها تمام شود، می تواند بقیه را تهیه کند یا خیر، در حالی که سیستم تای تک راه اندازی شده و به داروخانه ها اطلاع داده شده است که در این زمینه حق فروش دارو را ندارند. بازنگری جدی در موضوع تهیه دارو به ویژه داروهای کلیدی مانند داروهای تنفسی، قلبی و غیره ضروری است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *