سرمایه‌دار ایرانی و همسر بریتانیایی‌اش سهام خود را در باشگاه نیوکاسل می‌فروشند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: آماندا استاویلی، مدیر اقتصادی بریتانیا و همسرش، تاجر ایرانی مهرداد قدوسی، در حال فروش سهام خود در باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد هستند.

خانم استاویلی نقش مهمی در انتقال 80 درصد از سهام باشگاه نیوکاسل به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان در سال 2021 ایفا کرد. این توافقی است که از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی حمایت شد. در همان سال او و همسرش 10 درصد از سهام باشگاه را خریدند.

پس از اینکه سعودی ها هدایت نیوکاسل اف سی را بر عهده گرفتند، این زوج نقش برجسته ای در مدیریت آن و انتصاب ادی هاو به عنوان سرمربی نیوکاسل در نوامبر 2021 ایفا کردند. در حال حاضر، استاویلی و قدوسی 6 درصد از سهام نیوکاسل را در اختیار دارند.

شبکه تلویزیونی بریتانیا (بی‌بی‌سی) در گزارشی در روز چهارشنبه 10 جولای از جدایی این دو نفر از نیوکاسل خبر داد، خبری که باشگاه هنوز آن را تایید یا تکذیب نکرده است.

تصاحب 300 میلیون پوندی نیوکاسل توسط صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و این کشور عربی به نقض حقوق بشر متهم شد.

استولی شخصی بود که به انجام این معامله کمک کرد، در حالی که بحث ها و گمانه زنی های زیادی در مورد انتقال به نیوکاسل وجود داشت.

سرانجام، در اکتبر 2021، لیگ برتر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقامات آن تضمین‌های الزام‌آور قانونی دریافت کرده‌اند که پادشاهی عربستان سعودی کنترل نیوکاسل را نخواهد داشت.

در فصل 2022-2023، نیوکاسل در لیگ برتر انگلیس چهارم شد و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت و به فینال جام یوفا نیز رسید.

اما در فصل 2023-2024 این باشگاه در رده هفتم لیگ برتر انگلیس قرار گرفت و از راهیابی به لیگ قهرمانان بازماند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *