روسیه سایت خبری «مسکوتایمز» را «سازمان نامطلوب» خواند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دادستان کل روسیه روز چهارشنبه رسانه مستقل «مسکو تایمز» را «سازمان نامطلوب» توصیف کرد و عملا فعالیت آن را در این کشور ممنوع کرد.

به گزارش رویترز، دفتر دادستانی کل روسیه در بیانیه ای که در وب سایت دادستان کل روسیه منتشر شد، گفت: هدف از انتشار این نشریه تحریف تصمیمات رهبری فدراسیون روسیه در سیاست خارجی و داخلی است.

مسکو تایمز در بیانیه ای اعلام کرد که این نامگذاری “غافلگیر کننده” نیست و متعهد شد که به کار خود ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است: «ماموریت ما در حال دشوارتر شدن است. هر کسی در روسیه که به هر طریقی با ما تعامل داشته باشد، اکنون مشمول تعقیب کیفری خواهد بود. اما ما سکوت نخواهیم کرد.»

این روزنامه انگلیسی زبان که در سال 1992 پس از گشودن درهای روسیه به دنیای خارج پس از فروپاشی شوروی تأسیس شد، در اولین سال های تأسیس، مخاطبان این روزنامه بیشتر مهاجران غربی بودند.

این یکی از تنها نشریات انگلیسی مستقر در روسیه بود که استقلال ویراستاری خود را حفظ کرد و بعداً یک بخش به زبان روسی افتتاح کرد.

کارمندان سابق آن شامل چندین روزنامه نگار برجسته، از جمله خبرنگار وال استریت ژورنال، ایوان گرشکویچ است. گرشکویچ در حال حاضر در روسیه به اتهام جاسوسی محاکمه می شود، اتهامی که او و روزنامه اش به شدت آن را رد می کنند.

مسکو تایمز پس از اعمال قوانین گسترده سانسور توسط روسیه، اندکی پس از آغاز تهاجم گسترده خود به اوکراین در فوریه 2022، به هلند نقل مکان کرد.

مقامات روسی پیشتر این رسانه ها را “عامل خارجی” توصیف کرده و وب سایت آنها را در روسیه مسدود کرده بودند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *