انتشار اطلاعات غلط درباره یورو ۲۰۲۴؛ از حمله مهاجران تا تشویق پلیس آلمان به مصرف علف به جای الکل

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: نه تنها دنیای سیاست، علم و سلامت هدف اطلاعات نادرست آنلاین است، بلکه حتی ورزش و سرگرمی های دیگری که دوست داریم نیز مورد حمله ادعاهای مشکوک قرار می گیرند، و یورو 2024 یک نمونه اخیر است.

در روزهای اخیر مواردی از انتشار این اطلاعات نادرست در یورو 2024 مشاهده شده است. به عنوان مثال، ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد یک هوادار فوتبال در آلمان در اولین دوره مسابقات لباس آدولف هیتلر را پوشیده است.

این تصویر به طور گسترده در فیس بوک و توییتر به اشتراک گذاشته شد، اما این تصویر به هیچ وجه با یورو در سال جاری مرتبط نیست.

انتشار اطلاعات نادرست در مورد یورو 2024؛  از حمله به مهاجران تا تشویق پلیس آلمان به استفاده از حشیش به جای الکلاین عکس در یورو 2024 گرفته نشده است

در واقع، تاریخ آن به یک مهمانی هالووین در اکتبر 2022 برمی گردد و در ایالات متحده آمریکا ثبت شده است، نه آلمان.

ما می‌توانیم تصویر اصلی را در توییتر که توسط سازمان Stop Antisemitism در 30 اکتبر 2022 منتشر شده است، پیدا کنیم. در آن زمان، این گروه با انتقاد از پوشیدن چنین لباس‌هایی، آن را وحشتناک و ناراحت‌کننده توصیف کرد و تاکید کرد که منجر به گسترش نفرت

انتشار اطلاعات نادرست در مورد یورو 2024؛  از حمله به مهاجران تا تشویق پلیس آلمان به استفاده از حشیش به جای الکلعکس واقعی مربوط به سال 2022 و هالووین در ایالات متحده است

یکی دیگر از ادعاهای گمراه کننده آنلاین تلاش می کند تا مهاجران را به خاطر هرج و مرج پس از بازی مقصر بداند.

این ویدئو با نظراتی مانند: “من مطمئن نیستم که فرانکفورت تا کی از پیامدهای مهاجرت جمعی جان سالم به در می برد” منتشر شده است.

انتشار اطلاعات نادرست در مورد یورو 2024؛  از حمله به مهاجران تا تشویق پلیس آلمان به استفاده از حشیش به جای الکلاین ویدیو ربطی به مهاجران ندارد

اما این ویدیو ربطی به مهاجرت ندارد. آنچه این نشان می دهد سردرگمی هواداران فوتبال پس از بازی انگلیس و دانمارک در 20 ژوئن است.

بسیاری از ویدئوها و پست‌های دیگر، میدانی پر از طرفداران را قبل، حین یا بعد از بازی نشان می‌دهند، جایی که زباله‌ها به وضوح دیده می‌شوند.

انتشار اطلاعات نادرست در مورد یورو 2024؛  از حمله به مهاجران تا تشویق پلیس آلمان به استفاده از حشیش به جای الکلتصاویری از زباله های پرتاب شده توسط هواداران فوتبال در خیابان

اما انتشار اطلاعات نادرست به “بیگانه هراسی” محدود نمی شود و انواع دیگری از اظهارات نادرست را می توان در شبکه های اجتماعی در این بازه زمانی حوالی یورو 2024 مشاهده کرد. به عنوان مثال، قبلاً ادعاهایی مبنی بر اینکه پلیس آلمان از هواداران خواسته به جای نوشیدن حشیش بکشند، وجود داشته است. الکل.

به نظر می رسد این ادعا ناشی از گزارشی است که روزنامه بریتانیایی The Sun منتشر کرده و به نقل از سخنگوی پلیس گفته است که آنها بیشتر از گروه هایی که حشیش مصرف می کنند، افرادی که الکل مصرف می کنند، هدف قرار می دهند.

اما پلیس آلمان این اتهامات را رد کرد و گفت که امنیت همه تماشاگران فوتبال را بدون توجه به نوشیدنی ها و مواد مخدری که مصرف می کنند، تضمین می کند.

سخنگوی پلیس آلمان همچنین گفت که آنها به صراحت هواداران فوتبال را از کشیدن حشیش منع می کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *