جهان خودرو؛ لندروور قوی‌ترین مدل دیفندر را رونمایی کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در خودروها: رونمایی از قدرتمندترین مدل لندرور برای به چالش کشیدن شاسی بلندهای بنز، اولین خودروی ساخته شده در هنگ کنگ برای رقیب بنز و ب ام و، سرمایه گذاری میلیارد دلاری فولکس واگن در ریوین و مدل سفارشی مازراتی با الهام از شراب ایتالیایی.

لندرور الماس

لندروور مدل جدید دیفندر SUV را به مجموعه خود اضافه کرده است که به گفته خودش قدرتمندترین دیفندری است که تا به حال ساخته است. این مدل که Defender Octa نام دارد از اواخر سال جاری میلادی به تعداد محدود عرضه می شود و نزدیک ترین رقیب مرسدس بنز کلاس G محسوب می شود.

نام Octa از کلمه انگلیسی Octagonal گرفته شده است که به گفته لندرور یادآور تراش الماس است. لندرور می گوید Acta به اندازه یک الماس لوکس و بادوام است.

Defender Octa بر اساس Defender 110 ساخته شده است. اما جمال حمیدی، مدیر خودروهای خاص جگوار لندرور، می گوید که مهندسان کارخانه طی سه سال گذشته تمام قطعات خودرو را مهندسی مجدد کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که Acta بهترین عملکرد خود را در شهر دارد. و خارج از جاده

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردلندروور دیفندر 110 بر پایه دیفندر 110 ساخته شده است

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردتوضیحات تصویر: لندرور دیفندر اکتا دارای موتور هشت سیلندر 635 اسب بخاری است.

موتور خودرو از BMW گرفته شده است. این موتور از هشت سیلندر، دارای دو توربو بوده و 635 اسب بخار قدرت تولید می کند. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر) 3.8 ثانیه است. با این اعداد، Defender Octa سریعتر و قدرتمندتر از مرسدس بنز G63 می شود.

سپرهای خودرو برای بهبود عملکرد خارج از جاده طراحی شده اند. جلوپنجره خودرو نیز برای افزایش میزان ورودی هوا تغییر یافت. لندروور می گوید که با همکاری گودیر، تایرهای ویژه ای را برای Acta طراحی کرده است تا اطمینان حاصل شود که خودرو در آسفالت و زمین های خارج از جاده عملکرد بهتری دارد.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کرداتاق Octa Land Rover Defender

دو سری Octa تولید خواهد شد. سری 1 لوکس تر است و با قیمت پایه 160800 پوند (205000 دلار) تنها برای سال اول تولید خواهد شد. از سال آینده قیمت پایه این خودرو به 145300 پوند (186000 دلار) کاهش می یابد.

جگوار لندرور که به تازگی نام خود را به JLR تغییر داده، قصد دارد با معرفی مدل های لوکس و گران قیمت، سود خود را افزایش دهد. این خودروساز می گوید به لطف فروش مدل های لوکس تر رنج روور و لندرور، درآمد آن در سال 2023 با 25 درصد افزایش به 29 میلیارد پوند (37 میلیارد دلار) خواهد رسید.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کرددر سال 2022، بیانکا مفهومی به نام Opus 1 را به نمایش گذاشت

ساخت هنگ کنگ

بیانکا، خودروساز جدید چینی اعلام کرد که با ایجاد دفتر مرکزی و کارخانه در هنگ کنگ، به اولین خودروساز در این منطقه تبدیل خواهد شد.

بیانکا در سال 2021 توسط مدیر سابق فولکس واگن در چین تاسیس شد. هدف این کارخانه تولید خودروهای برقی لوکس برای رقابت با محصولات کارخانه هایی مانند بنز و بی ام و می باشد.

هنگ کنگ یک ایالت-شهر در جنوب چین است که سال ها مستعمره بریتانیا بود. بریتانیا در سال 1997 کنترل هنگ کنگ را به چین واگذار کرد و این منطقه اکنون به عنوان یک منطقه خودمختار بخشی از چین است.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردمفهوم Opus 1 توسط بیانکا در سال 2022 نشان داده شد

گروه خودروسازی رنو و کارخانه دانگ فنگ چین از جمله سرمایه گذاران بیانکا هستند. این شرکت در سال 2022 مفهومی از اولین مدل خود به نام “Opus 1” را به نمایش گذاشت. قرار است قطعات خودرو در چین تولید و برای مونتاژ نهایی به هنگ کنگ ارسال شود.

نام بیانکا برگرفته از عبارت انگلیسی Beyond Cars است و سازنده مدعی است که با سرمایه گذاری در تحقیقات، قصد دارد راه حل های جدیدی در زمینه حمل و نقل ارائه دهد. این شرکت می گوید هدفش فروش 100000 خودرو در سال است و از سال 2025 به بعد سه تا پنج مدل را روانه بازار خواهد کرد.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردفولکس واگن با سرمایه گذاری در Rivian، دانش این شرکت را در تولید نرم افزار به دست می آورد

سرمایه گذاری Volks در Rivian

گروه فولکس واگن اعلام کرد که تا پنج میلیارد دلار در کارخانه ریوین سرمایه گذاری خواهد کرد. Rivian یک خودروساز آمریکایی استارتاپی است که خودروهای شاسی بلند و کامیون الکتریکی تولید می کند و با این سرمایه گذاری، این دو سازنده فناوری های مربوط به ساخت خودروهای الکتریکی را با هم توسعه خواهند داد.

رقابت در تولید خودروهای الکتریکی در ماه‌های گذشته تشدید شده است و خودروسازان بزرگی مانند فولکس واگن تحت فشار هستند تا زودتر و با هزینه کمتر خودروهای برقی ارزان‌تری تولید کنند. فولکس واگن با سرمایه گذاری در Rivian به دانش این شرکت در ایجاد نرم افزار مورد نیاز برای تولید خودروهای الکتریکی دسترسی پیدا می کند.

از سوی دیگر، کاهش فروش خودروهای برقی به این معناست که خودروسازان استارت آپی مانند ریوین نمی توانند مانند گذشته به سرمایه دسترسی داشته باشند. سرمایه گذاری فولکس واگن به ریوین این فرصت را می دهد تا برنامه های خود را برای تولید مدل های جدید اجرا کند.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردسرمایه گذاری فولکس واگن به ریوین فرصت تولید مدل های جدید را می دهد

ریوین از زمان تأسیس خود در سال 2009 متحمل ضرر شده است. این شرکت در سه ماه اول سال 2024 1.4 میلیارد دلار ضرر کرده است.

فولکس واگن ابتدا یک میلیارد دلار و تا سال 2026 4 میلیارد دلار دیگر در ریوین سرمایه گذاری خواهد کرد.

پس از اعلام همکاری دو سازنده، رسانه های آلمانی احتمال همکاری ریوین و فولکس واگن در تولید خودرو را مطرح کردند اما ریوین این گزارش ها را تکذیب کرد.

ریوین انتظار دارد امسال 57000 خودرو بفروشد که حدود یک سوم فروش هفتگی گروه فولکس واگن را تشکیل می دهد.

علاوه بر فولکس واگن، آمازون نیز یکی از سرمایه گذاران اصلی در ریوین است.

مازراتی با طعم شراب

مازراتی یک مدل سفارشی برای جشن پنجاهمین سالگرد یکی از شراب های نمادین ایتالیا تولید کرده است. از این خودرو فقط یک دستگاه ساخته شده و در حراج به فروش می رسد.

شرابی که الهام‌بخش این خودروی سفارشی است، تیگنانلو نام دارد. این شراب اولین بار توسط Marchesi Antionori در سال 1971 روانه بازار شد و در سال 1974 به بازار عرضه شد. قدمت این شراب که در منطقه توسکانی ایتالیا قرار دارد به 600 سال قبل می رسد و یکی از نام های شراب معروف در جهان به حساب می آید.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردمازراتی تیگنانلو

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کردمازراتی تیگنانلو

این خودرو توسط بخش خودروهای سفارشی مازراتی تولید شده و بر اساس Folgore GranCabrio ساخته شده است. مازراتی از رنگ خاصی برای بدنه استفاده کرده که می گوید از خاک تاکستان الهام گرفته شده است.

چوبی که برای تزئین اتاق استفاده می شود نیز از چوب بشکه های شراب الهام گرفته شده است. صندلی ها با چرم ساخته شده از بقایای فرآیند شراب سازی پوشیده شده اند.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کرداتاق مازراتی تیگنانلو.

دنیای اتومبیل;  لندروور قدرتمندترین مدل دیفندر را معرفی کرداتاق مازراتی تیگنانلو.

مازراتی کاملا برقی است و با یک بار شارژ می تواند 447 کیلومتر را طی کند. سه موتور الکتریکی این خودرو در مجموع 750 اسب بخار قدرت تولید می کنند. حداکثر سرعت گرن کابریو 290 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیه است.

مازراتی سفارشی قرار است هفته آینده در حراجی در کالیفرنیا فروخته شود و عواید آن صرف امور خیریه شود.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *