کلاهبرداری ۱۶ میلیارد تومانی از داوطلبان کنکور سراسری

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس پلیس فتای وراجا از کلاهبرداری 16 میلیارد تومانی داوطلبان کنکور سراسری خبر داد و گفت: تلگرام فعال ترین بستر برای کلاهبرداران بود.

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتای ورجا درباره دستگیری کلاهبرداران فروش سوالات کنکور گفت: ستاد فرماندهی انتظامی فتای وراجا و تمامی واحدهای مربوطه در استان ها چندین بار در راستای امنیت سایبری در راستای اول و دوم برنامه ریزی های لازم را انجام داده اند. مراحل امتحانات ورودی

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات و رصد متخلفان در رابطه با کنکور سراسری در این هفته، بر نظارت بر بیش از 500 صفحه از کانال، اکانت و سایت گروه متمرکز شدیم که احتمالاً فعالیت مجرمانه در این زمینه وجود دارد و به عنوان در نتیجه موفق شدیم 114 متهم را شناسایی و دستگیر کنیم.

رئیس پلیس ویتا فراگا تصریح کرد: این افراد 158 پرونده مربوط به فروش سوالات کنکور و همچنین لوازم تقلب و اختفای موضوعی (فروش سوالات آزمون سراسری یا قبولی تضمینی در کنکور) را مدیریت کردند.

رئیس پلیس فتای فرجا گفت: در استان های تهران، خراسان رضوی، غرب تهران، البرز کرمانشاه و آذربایجان غربی کلیه اقدامات متهمان مربوط به کلاهبرداری به اشکال مختلف است. مثلاً به بهانه سؤالات کنکور امسال سؤالات کنکور سالهای گذشته را به نمایش می گذارند و وقتی از آن پول می گیرند تلفن را قطع یا مسدود می کنند یا سؤالات کنکور را به ثروت اطلاعات شخصی می فروشند. حساب افراد تحت پوشش

سردار مجید گفت: 49 درصد فعالیت آنها در تلگرام، 43 درصد در اینستاگرام و 9 درصد در سایت ها بوده است.

وی بیان کرد: در برخی موارد از طریق کارت های اجاره ای که به سختی قابل تشخیص است اقدام به انتقال پول می کنند و یا در موارد اخیر از کیف پول دیجیتال در ارتباط با انتقال وجه استفاده می کنند.

رئیس پلیس ویتا فراگا هشدار داد: داوطلبان کنکور سراسری از هرگونه تماس و درخواست در این سایت ها خودداری کنند. زیرا انگیزه آنها صرفاً برآوردهای جعلی بود.

سردار مجید گفت: تاکنون موردی مبنی بر افشاگری سوالات قبل از زبان امتحان نهایی کشف نشده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *