واکنش وزارت خارجه به بخشی از بیانیه نشست سران ناتو در واشنگتن: ادعای کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ اوکراین کاملا بی‌پایه و اساس است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به بخشی از بیانیه اجلاس ناتو در واشنگتن گفت: جمهوری اسلامی ایران ادعای مندرج در بیانیه پایانی اجلاس ناتو در واشنگتن را در خصوص کمک های نظامی ایران به ایران و روسیه در سال 2018 می داند. جنگ در اوکراین بی اساس است و اهداف کاملاً سیاسی دارد و غیرقابل قبول است.

ناصر الکنانی افزود: متأسفانه آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم نتیجه سیاست ها و اقدامات تحریک آمیز ناتو است که بر روی آمریکا متمرکز شده و همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: همانطور که بارها گفته‌ایم، هرگونه تلاش برای پیوند دادن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی کاملا مغرضانه و با انگیزه سیاسی با هدف مشروعیت بخشیدن به مداخله و ادامه کمک‌های تسلیحاتی غرب به این کشور است. اوکراین.

وی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای ایفای نقش سازنده و پایدار در برقراری امنیت پایدار در منطقه و جهان بوده است و هرگز در مناقشه اوکراین پهپاد در اختیار روسیه قرار نداده و همچنان متمرکز است. در مورد راه حل سیاسی این بحران و برقراری صلح پایدار.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *