استقلال خواهان افزایش سهمیه خارجی‌ها؛ لیگ برتر به نفع عرب‌ها و ضرر ایرانی‌ها؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ورزش سوم: باشگاه استقلال خواهان افزایش سهمیه بازیکنان خارجی برای فصل آینده است.

یکی از قوانین در حال بررسی برای فصل آینده رقابت های لیگ، کاهش سهمیه بازیکنان خارجی است. این سهمیه فصل گذشته از بین 6 بازیکن خارجی که حداقل یکی از آنها باید ملیت آسیایی داشته باشد به 1+5 افزایش یافت.

اما این سهم برای فصل بعد کاهش یافت و به 1+4 رسید. با توجه به حضور استقلال، پرسپولیس، سپاهان و جارتار در لیگ الیت و دسته دوم لیگ قهرمانان آسیا، این موضوع کاملا به آنها لطمه می زند زیرا رقبای نمایندگان ایران با سهم بیشتری نسبت به بازیکنان خارجی وارد این رقابت ها می شوند.

در همین راستا استقلال به عنوان تیم اول در این زمینه گام برداشت و نامه درخواستی خود را به فدراسیون ارسال کرد و در همین راستا نیز با مهدی تاج ارتباط برقرار کرد و به اطلاع رئیس فدراسیون رساند. . بر سر اندازه اعتراضات آبی ها متحد شوید

بحث استقلالی ها این است که تیم های عربستانی با سهمیه 2+8 در لیگ الیت شرکت می کنند. به طوری که 8 بازیکن با هر ملیت و سنی می توانند در ترکیب آنها حضور داشته باشند و دو بازیکن خارجی متولد 2003 نیز می توانند در لیست تیم عربستان قرار بگیرند.

سایر کشورهای مدعی مانند امارات، قطر، ژاپن و کره جنوبی نیز سهمیه بیشتری برای بازیکنان خارجی دارند و استقلالی ها به فدراسیون اعلام کرده اند که با سهمیه 1+4 تنها نمایندگان ایران در رقابت های آسیایی متضرر خواهند شد و در صورت حضور در مسابقات آسیایی کسب نتایج ضعیف در آسیا، آنها مسئول این مشکل خواهند بود.

علاوه بر این، کاهش سهم بازیکنان خارجی باعث افزایش عجیب و کاذب نرخ بازیکنان ایرانی شده و بازیکنان شاغل در لیگ برتر که از نظر کیفی در سطح بازیکنان دسته دومی قرار دارند. اعداد شگفت انگیز و نجومی برای بازی در استقلال و پرسپولیس می خواست در حالی که با همین مبالغ می توان بازیکنان خارجی بسیار باکیفیتی را وارد لیگ برتر کرد.

حالا توپ در زمین الاتحاد و مهدی تاج است و باید دید آنها حاضرند سهمیه بازیکنان خارجی را برای کمک به نمایندگان ایران در بازی های آسیایی افزایش دهند یا خیر.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *