طرح چین برای انهدام جنگنده‌های پیشرفته آمریکا با استناد به تصاویر ماهواره‌ای

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: تصاویر ماهواره ای تازه ثبت شده بحث هایی را در مورد استراتژی نظامی احتمالی چین در درگیری فرضی با ایالات متحده برانگیخته است.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این عکس‌ها کپی‌های دقیقی از کشتی‌های جنگی و دیگر تجهیزات نظامی آمریکا شبیه‌سازی شده در یک مرکز آزمایش از راه دور در صحرای چین را نشان می‌دهند.

این تحول نشان می دهد که چین بر آماده سازی نیروهای خود برای رویارویی احتمالی با نیروی دریایی آمریکا متمرکز شده است.

این مرکز نمونه هایی در ابعاد واقعی از هواپیماهای جنگنده F-35 و F-22 ایالات متحده به همراه مدل های ناو هواپیمابر، ناوشکن و سایر کشتی های نظامی ایالات متحده را در خود جای داده است.

تحلیلگران بر این باورند که از این نمونه های شبیه سازی شده برای آموزش هدف گیری موشک استفاده می شود. از سوی دیگر، این سناریوهای واقع بینانه به ارتش چین اجازه می دهد تا دقت و آمادگی رزمی خود را افزایش دهد.

یک کارشناس نظامی گفت: «چین با آموزش این مدل‌های دقیق، می‌تواند توانایی خود را برای هدف قرار دادن و غیرفعال کردن قابلیت‌های کلیدی نظامی آمریکا در صورت درگیری بهبود بخشد».

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این کارشناس همچنین بر اهمیت چنین آموزش هایی در توسعه اقدامات موثر برای مقابله با فناوری پیشرفته آمریکایی تاکید می کند.

این رویکرد با استراتژی بزرگ‌تر چین برای مدرن‌سازی قابلیت‌های نظامی خود و آماده‌سازی برای مقابله با تهدیدات احتمالی مختلف سازگار است.

استفاده از تصاویر ماهواره ای برای تجزیه و تحلیل و شبیه سازی تاسیسات نظامی ایالات متحده نشان دهنده تعهد چین به حفظ برتری استراتژیک خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

تصاویر ماهواره ای فوق توجه را به پیشرفت های چین در فناوری نظامی و تمرکز این کشور بر افزایش دقت هدف گیری نظامی در صورت وقوع جنگ جلب کرده است.

با ادامه تنش ها بین چین و ایالات متحده، این تحولات بر اهمیت تداوم هوشیاری و آمادگی نظامی هر دو طرف تاکید می کند.

تمرکز چین بر سناریوهای آموزشی واقع بینانه نشان دهنده تعهد و تاکید این کشور بر بهبود اثربخشی عملیاتی نیروهای نظامی این کشور است.

چین با شبیه سازی کشتی های جنگی و سایر تجهیزات نظامی آمریکایی به دنبال اطمینان از آمادگی نیروهای خود برای مقابله با هرگونه درگیری احتمالی در آینده است.

با توجه به تحولات کنونی، نظارت بر این تحولات و درک پیامدهای آن برای امنیت و ثبات جهانی هنوز کاملا ضروری به نظر می رسد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *