باید اوضاع اینترنت به وضعیت قبل از بحران فعلی برگردد / پزشکیان از این فرصت طلایی و پشتوانه رأی مردم استفاده کند تا فیلترینگ را بردارد / نهاد قدرت هم پذیرفته که فیلترینگ در موارد متعدد باعث تنش‌های بی حاصل شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رفع فیلترینگ و افزایش سرعت اینترنت دو انتظار جدی جامعه از رئیس جمهور است. رئیس‌جمهوری که وعده‌هایی درباره انحلال، اینترنت و زمان اقدام داده بود، ماه آینده خواهد آمد. برخی از کارشناسان می گویند پزشکیان باید با حذف فیلترها از سایت هایی مانند یوتیوب شروع کنند تا حسن نیت خود را نشان دهند.

علیرضا بزرگ ماهری، کارشناس تحول دیجیتال و اینترنت درباره اولین قدم های پزشکیان در حوزه اینترنت به Enchant می گوید: آقای رئیس جمهور باید به کل صنعت ICT سیگنال بدهد که نباید بترسد. . در گام اول باید از جامعه بخواهد که ایران را ترک نکنند. آنها باید اینترنت را به وضعیت قبل از بحران بازگردانند، همانطور که در وعده های انتخاباتی آنها آمده است. ترکیب شورای عالی فضای مجازی و 6 وزیر این امکان را فراهم می کند. گام دومی که پزشکیان باید بردارند، انتخاب وزیر ارتباطات است که به کلمه ارتباطات معتقد باشد و در قطع ارتباطات متخصص نباشد. این دو اقدام می تواند باعث ایجاد هیجان عمومی در صنعت فناوری اطلاعات و کل جامعه شود. موضوعات مرتبط با مبانی دانش، مشارکت بخش خصوصی در قانون گذاری و کاهش تصدی در بخش خصوصی و دولتی می تواند از مهم ترین برنامه های آنها باشد که با جهت گیری های آنها همخوانی دارد.

وی همچنین درباره حذف مرحله به مرحله فیلترینگ توسط دولت خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بعد از این همه محدودیت به اقتصاد و صنعت دیجیتال رونق بدهیم باید فیلترینگ را به قبل از بحران برگردانند. محدودیت های اعمال شده توسط دولت نه موثر، موفق و نه مناسب بود. حالا بچه ما هم از موبایلش استفاده می کند. س او دارد. لااقل از این فرصت طلایی استفاده کنید و از حمایت رای مردم برای رفع کلی و نه جزئی این انحلال استفاده کنید.

بزرگ‌مهری درباره انتظارات جامعه برای ارتقای وضعیت اینترنت گفت: وقتی دولت بپذیرد که روش محدودیت نه درست بوده و نه مفید، به وضعیت قبلی برنمی‌گردیم، اما دولت می‌پذیرد که این روش‌ها باعث تنش‌های غیرمولد شده است. در جامعه.” بسیاری از موارد.” این بار بولتن می گیریم. این دستاورد نشان می دهد که جامعه بر اساس منطق قدمی به جلو برداشته است. ما که در ایران می مانیم مطمئناً کشورمان را دوست داریم و مطمئناً می خواهیم ثبات و رشد داشته باشیم. از طرف دیگر، ما با راه اشتباه موافق نیستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *