صفر تا صد نحوه دریافت گذرنامه برای زیارت کربلا

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند اما گذرنامه آنها منقضی شده یا اصلاً گذرنامه ندارند، از دو طریق می توانند گذرنامه خود را دریافت کنند.

با فرارسیدن ماه محرم الحرام تب سفر به عتبات عالیات افزایش می یابد و اخذ «گذرنامه» شرط لازم این سفر معنوی می شود.

در حال حاضر مسافران کربلا می توانند با دو نوع گذرنامه بین المللی و گذرنامه حج به عراق سفر کنند.

افرادی که گذرنامه بین المللی دارند و گذرنامه آنها بیش از 6 ماه اعتبار دارد، برای رفتن به آستانه مشکلی ندارند، اما افرادی که گذرنامه آنها کمتر از 6 ماه اعتبار دارد باید برای گذرنامه جدید اقدام کنند زیرا امسال برخلاف سال های گذشته، روی آن علامت اعتباری وجود دارد و روی پاسپورت های منقضی شده چسبانده نمی شود.

دفاتر پلیس +10 در سراسر کشور آماده خدمت حضوری جهت دریافت مدارک جهت صدور یا تمدید گذرنامه بین المللی می باشند. مراحل تکمیل مدارک تا صدور گذرنامه متقاضیانی که یک بار در مدت 4 الی 5 روز و بر اساس قیمت مصوب شورای دولت به این دفاتر مراجعه کرده باشند آماده و سپس از طریق پست تحویل داده می شود که مدتی طول می کشد. .

یکی از نکات مهمی که زائران عتبات عالیات در عراق باید به آن توجه کنند این است که زائرانی که گذرنامه بین المللی آنها منقضی شده و یا اصلاً گذرنامه ندارند و به جای درخواست گذرنامه بین المللی فقط در حال حاضر قصد سفر به عراق را دارند. و با صرف مبلغ بالا می توانید با درخواست “گذرنامه حج” که در حال حاضر فقط 65 هزار تومان هزینه دارد اقدام کنید.

هرکسی می تواند پاسپورت بین المللی و گذرنامه حج بگیرد و هیچ تناقضی بین آنها وجود ندارد.

متقاضیان صدور گذرنامه حج تمتع می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 یا اپلیکیشن “POLICE-MAN.IR” در بستر فضای مجازی درخواست خود را ثبت کنند تا مراحل لازم برای صدور طی شود.

هزینه صدور گذرنامه حج تقریباً 65 هزار تومان است و در مدت 72 ساعت برای متقاضی ارسال می شود. البته اعتبار گذرنامه های حج نیز 5 سال است و افرادی که سال گذشته گذرنامه حج را اخذ کرده اند می توانند از این گذرنامه استفاده کرده و امسال به آستانه سفر کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان گذرنامه در تهران در صورت بروز مشکل در کلانتری +10 می توانند جهت ثبت درخواست گذرنامه بین المللی به مراکز صدور گذرنامه در خیابان شهریری و مطهری، روبروی کوه کوه نور تهران مراجعه کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *