جهان خودرو؛ اولین هایپرکار ردبول به قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودرو؛ ارائه اولین خودروی غیر فرمول 1 ردبول، انتقاد از نام شاسی بلند برقی جدید فورد، ارائه کانسپت مدل اسپورت Polestar و تصمیم جدید بنز برای تولید خودروهای الکتریکی.

هایپرکار ردبول

تیم فرمول 1 ردبول از اولین سوپراسپرت خود رونمایی کرد. این خودرو با نام خودروهای مسابقه ای ردبول RB17 نامیده می شود و پنجاه دستگاه از آن تولید خواهد شد.

RB17 توسط آدریان نیوی، مدیر فنی ردبول طراحی شده است و توسط بخش فناوری های پیشرفته این تیم تولید می شود. آقای نیوی ۱۲ بار با ویلیامز، مک لارن و ردبول قهرمان فرمول ۱ شده است و یکی از پرافتخارترین نام‌های این رقابت‌ها است.

این دومین پروژه غیر رقابتی زیر نظر آقای نیوی است. او و بخش فناوری پیشرفته ردبول قبلاً یک ابرخودرو با کارخانه استون مارتین ساخته بودند. اما پس از اینکه استون مارتین تصمیم گرفت با تیم خود وارد فرمول 1 شود، راه دو شرکت از هم جدا شد و ردبول تصمیم گرفت ماشین خود را بسازد.

RB17 برای رانندگی در شهر مجوز ندارد و فقط می تواند در مسیر حرکت کند. این امر باعث شد تا مهندسان و طراحان ردبول محدودیت های کمتری در ساخت خودرو و شبیه سازی آن تا حد امکان به خودروهای فرمول 1 داشته باشند.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدردبول RB17 دارای موتور هیبریدی 1200 اسب بخاری است

موتور RB17 یک موتور ده سیلندر با قدرت 1000 اسب بخار است. این موتور توسط کارخانه انگلیسی Cosworth تولید می شود که موتورهای استون مارتین و بوگاتی را نیز می سازد. ردبول می گوید موتور RB17 شبیه خودروهای فرمول 1 اوایل دهه 2000 است که در بین طرفداران مسابقه بسیار محبوب هستند. RB17 همچنین دارای یک موتور الکتریکی است که 200 اسب بخار قدرت تولید می کند.

ردبول تمام تلاش خود را برای کاهش وزن RB17 انجام داده است و در نتیجه دستگاهی با طول پنج متر و عرض دو متر و وزن کمتر از 900 کیلوگرم ساخته شده است. برای کاهش وزن بدنه، کابین و حتی گیربکس از فیبر کربن ساخته شده است.

تمرکز دیگر ردبول در طراحی این خودرو کاهش مقاومت هوا بود. مسیر هوایی طوری مدیریت می شود که فشار هوای بالای ماشین بیشتر از زیر آن باشد و ماشین به پیست بچسبد. با سرعت 150 مایل در ساعت (241 کیلومتر در ساعت)، ردبول می گوید که 1700 کیلوگرم نیروی رو به پایین به زمین اعمال می کند.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدحداکثر سرعت RB17 بیش از 350 کیلومتر در ساعت است

ردبول می گوید RB17 حداکثر سرعتی بیش از 350 کیلومتر در ساعت دارد و در برخی از پیست ها می تواند رکوردهایی بهتر از خودروهای فرمول 1 ثبت کند.

الزامات فنی ظاهر خودرو را به طراحان دیکته می کرد، اما آنها بدنه زیبایی را برای خودرو طراحی کردند و با نگاهی دقیق می توانید خطوط خودرو مانند فرمول 1 RB17 را مشاهده کنید. این خودرو می تواند دو سرنشین را در خود جای دهد و فضاهای جلو و اطراف آن برای نگهداری کلاه ایمنی و لباس مخصوص مسابقات رانندگی در نظر گرفته شده است.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدکریستین هورنر، مدیر تیم ردبول (راست)، آدریان نیوی، مدیر فنی ردبول و راب گری، مدیر فناوری های پیشرفته ردبول در مراسم رونمایی از RB17

قیمت پایه RB17 پنج میلیون پوند (6.5 میلیون دلار) است و تمام 50 دستگاه پیش فروش شده است. قبل از تحویل خودرو، به خریداران آموزش داده می شود تا از رانندگی با خودرو نهایت لذت را ببرند. ردبول همچنین برنامه های ویژه ای را در پیست های مختلف در سراسر جهان برای خریداران RB17 برگزار خواهد کرد.

این خودرو آخرین همکاری آدریان نیوی با ردبول است. او سال آینده پس از 19 سال ردبول را ترک خواهد کرد. برنامه آینده او هنوز مشخص نیست، اما رسانه ها حدس می زنند که او به استون مارتین یا فراری برود.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدفورد کاپری در سال 2025 عرضه می شود

فورد کاپری

شاسی بلند برقی جدید فورد به دلیل نامش با واکنش هایی مواجه شده است. هفته گذشته فورد از این SUV با نام کاپری رونمایی کرد. کاپری نام کوپه معروف فورد است که حدود چهل سال پیش تولید آن متوقف شد.

اولین نسل کاپری در سال 1969 عرضه شد. کاپری یک خودروی اسپرت ارزان قیمت بود که به نوعی نقش فورد موستانگ را در بازار اروپا ایفا می کرد. کاپری با استقبال خوبی روبرو شد و فورد تا سال 1986 حدود 1.9 میلیون دستگاه فروخت.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدفورد کاپری یک خودروی اسپرت محبوب در دهه 1970 بود

سال ها بود که شایعه بازگشت کاپری به محصولات فورد در رسانه ها مطرح می شد تا اینکه هفته گذشته به جای یک خودروی اسپرت از یک SUV الکتریکی با این نام رونمایی شد.

کاپری جدید بر روی پلت فرمی به نام MEB ساخته شده است که فورد آن را از گروه فولکس واگن خریداری کرده است. علاوه بر فولکس واگن، آئودی، کوپرا و اشکودا، سایر اعضای گروه فولکس واگن نیز از این پلت فرم برای ساخت خودروهای برقی استفاده می کنند.

منتقدان می گویند که کاپری باید نام یک خودروی اسپرت باشد و نام گذاری یک SUV خانوادگی تصمیم درستی نبود.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدفورد از پلت فرم خودروهای الکتریکی فولکس واگن برای ساخت کاپری استفاده می کند

اما از دیدگاه فورد، این تصمیم منطقی است. الکتریسیته باعث شده خودروها از نظر فنی از یکدیگر دور نباشند، به خصوص که شاسی بلند فورد شباهت های زیادی با خودروی فولکس واگن دارد.

فورد می‌خواهد با استفاده از نام یکی از مدل‌های کلاسیک معروف خود، این خودروی جدید اسپرت (SUV) را از رقبای خود متمایز کند. با همین استراتژی، این خودروساز آمریکایی دو شاسی بلند الکتریکی دیگر خود را موستانگ و اکسپلورر نامگذاری کرد.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدقیمت پایه این خودرو در آلمان 51950 یورو است.

طراحان فورد می گویند که تلاش کرده اند تا شاسی بلند الکتریکی کاپری را انعکاسی از مدل اسپرت محبوب گذشته بسازند. چراغ ها و منحنی پشت شیشه عقب از سبک کلاسیک کاپری الهام گرفته شده است.

این خودرو مجهز به اکثر تکنولوژی های روز است و هدف آن جلب توجه خانواده هاست. دو مدل کاپری تولید می شود. قدرتمندترین مدل 340 اسب بخار قدرت دارد و با یک بار شارژ می تواند تا 560 کیلومتر را طی کند. شتاب 0 تا 100 این مدل 5.3 ثانیه است.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شداریک کانتونا بازیکن سابق منچستریونایتد فورد کاپری را معرفی کرد

همزمان با عرضه کاپری، فورد برنامه “بازگشت افسانه” را آغاز کرد که در آن اریک کانتونا، فوتبالیست بازنشسته فرانسوی و اسطوره سابق منچستریونایتد، فورد کاپری را تبلیغ کرد.

کاپری در کارخانه فورد در شهر کلن آلمان تولید می شود و از سال 2025 به بازار عرضه می شود. قیمت پایه این خودرو در آلمان 51950 یورو (56730 دلار) است.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدPaulstar 6 برای اکران در سال 2026 برنامه ریزی شده است

Polestar 6

در جشنواره سرعت گودوود در انگلستان، Polestar مفهوم مدل 6 را در عمل به نمایش گذاشت. این خودرو اسپرت ترین مدل این خودروساز سوئدی است و قرار است در سال 2026 به تعداد محدود تولید شود.

کانسپت Polestar 6 اولین بار در سال 2022 به نمایش درآمد. این خودرو دارای چهار موتور الکتریکی است که در مجموع 884 اسب بخار قدرت تولید می کنند. حداکثر سرعت این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.2 ثانیه است.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدPaulstar 6 BST در گودوود به نمایش گذاشته شد

Paulstar می گوید این خودرو حدود 200 هزار دلار قیمت دارد و 500 دستگاه از سری 1 پیش فروش شده است.

همزمان با معرفی مدل 6، پولستار مدل فیس لیفت شده این خودرو را به گودوود آورد.

فرم تقویت شده با پسوند BST از فرم معمولی متمایز می شود. هیچ اطلاعات فنی در مورد مدل 6 BST فاش نشد، اما ظاهر خودرو نسبت به مدل معمولی اسپرت تر است و یک بال بزرگ در عقب به آن اضافه شده است.

دنیای اتومبیل;  اولین هایپرکار ردبول با قیمت شش و نیم میلیون دلار رونمایی شدخط تولید SUV الکتریکی EQS در کارخانه مرسدس بنز در آمریکا

باتری برای بنز

مرسدس بنز می‌گوید تقاضا برای خودروهای برقی آن‌طور که انتظار داشت رشد نکرده است، بنابراین عجله‌ای برای تولید باتری برای این خودروها ندارد.

مرسدس بنز در سال 2022 اعلام کرد که تا سال 2030 به بیش از 200 گیگاوات ساعت باتری برای خودروهای خود نیاز دارد و قصد دارد با همکاری سایر شرکت ها هشت کارخانه تولید باتری در سراسر جهان ایجاد کند.

مرسدس بنز انتظار دارد که مدل های الکتریکی و هیبریدی تا سال 2025 نیمی از فروش کارخانه را به خود اختصاص دهند و تا سال 2030، همه تقریباً 2 میلیون خودرویی که سالانه می فروشد، به باتری نیاز دارند.

اما فروش خودروهای برقی در ماه های اخیر رشد چندانی نداشته است و این خودروساز آلمانی در اوایل سال جاری اعلام کرد که انتظار ندارد تا سال 2030 سهم خودروهای هیبریدی و الکتریکی به نصف کل فروش برسد.

مارکوس شفر، مدیر فنی مرسدس بنز، هفته گذشته گفت که کارخانه تا زمانی که اطلاعات دقیق تری در مورد تقاضا نداشته باشد، تصمیمی در مورد ساخت کارخانه باتری نخواهد گرفت و طبق آنچه از قطعه سازان شنیده است، در حال حاضر باتری کافی برای ساخت باتری است. محصولات کارخانه.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *