پشت صحنه عکسی که تیراندازی به ترامپ را در تاریخ ثبت کرد؛ «پیش‌بینی رمز کلیدی این شغل است»

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

من صدای شلیک گلوله را شنیدم و ماموران سرویس مخفی از همه طرف به سمت ترامپ می آمدند و سعی می کردند او را محاصره کنند.

این عکس که توسط ایوان فائوچی، عکاس ارشد آسوشیتدپرس در لحظاتی پس از سوء قصد به قتل رئیس‌جمهور سابق آمریکا گرفته شده است، لحظه‌ای نادر و تاریخی را به تصویر می‌کشد: دونالد ترامپ با مشت‌های گره کرده لحظاتی قبل از شلیک گلوله به گوشش، آسمان آبی روشن. ، پرچم آمریکا در پس زمینه و چهره ماموران اطلاعاتی آمریکا در لحظات اضطراب، خطی از خون از گوش ترامپ به سمت گونه او جاری می شود.

فائوچی که از زمان نامزدی ترامپ پوشش خبری می‌داد و به خاطر تصویر کردن اعتراضات پس از مرگ جورج فلوید، جایزه پولیتزر را در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد، درباره این لحظه می‌گوید: «صداها را شنیدم و به سمت صحنه سخنرانی دویدم». ماموران سرویس مخفی از همه جهات به سمت ترامپ می آمدند و سعی می کردند او را محاصره کنند. من به جلوی صحنه سخنرانی رفتم و شروع کردم به عکاسی از هر چیزی که می توانستم.

او با بیان اینکه در چنین لحظاتی باید سریع و متمرکز بود، توضیح می دهد: «انتظار کلید این کار است. باید بدانید که در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد و کجا باید باشید».

فائوچی توضیح داد که پس از تیراندازی، ترامپ توسط ماموران سرویس مخفی محاصره شد اما سعی کرد از آن خارج شود. این عکاس می‌گوید: «ترامپ اول خواست که کفش‌هایش را پیدا کند، دست راستش را از میان موانع رد کرد و با عصبانیت و با حرارت گفت: بجنگ!

فوچی می گوید در آن لحظه او فقط به گرفتن بهترین عکس ممکن فکر می کرد. دوربین او به یک هات اسپات وصل شده بود و تصاویر به صورت خودکار برای ویرایشگر ارسال می شد. سردبیر از او خواست تا هر چه بیشتر عکس بگیرد و بفرستد.

پس از خروج ترامپ با ماشین شخصی، وکسی و سایر عکاسان داخل چادری که آنتن تلفن همراه قطع شده بود، گرفته شدند. حدود 45 دقیقه بعد، زمانی که وچی وارد یک پارکینگ خالی شد، برای اولین بار عکس خود را در شبکه های اجتماعی دید.

کارلی ارل، ویرایشگر عکس در گاردین استرالیا، درباره این عکس گفت: «تصویرهای کمی که در اوج یک خبر فوری گرفته شده اند، می توانند احساسات آن لحظه را بیان کنند و این یکی از آنها بود.»

ارل با اشاره به اینکه این تصویر به یکی از نمادین‌ترین تصاویر در تاریخ عکاسی آمریکا تبدیل شده است، می‌گوید: «این تصویر شما را جذب می‌کند، تقریباً مانند یک گرداب، چهره ترامپ چیزی است که شما دائماً به سمت آن کشیده می‌شوید، اما کانتور او در این مورد تصویر نیز مانند یک قاب است.”

این عکس نه تنها لحظه ای تاریخی را ثبت کرد، بلکه قدرت و اثربخشی عکاسی خبری را در ثبت و انتقال احساسات و رویدادها به مخاطب نشان می دهد.

آتلانتیک این تصویر را «یکی از بهترین ترکیب‌بندی‌ها در تاریخ عکاسی آمریکا» توصیف کرد و یک روزنامه‌نگار ارشد نیویورک تایمز آن را در تصویری که کاملاً برای یک داستان خبری تاریخی قاب شده است، آن را «اوج عکاسی خبری» توصیف کرد.

منبع: یورونیوز

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *