یک کارشناس: برخی برای دور زدن کنکور ایران، در روسیه، اوکراین و ترکیه بدون کنکور، پزشکی قبول می‌شوند، بعد از مدتی درخواست می‌دهند در ایران ادامه تحصیل دهند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرآنلاین: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شد اما برخی از کارشناسان معتقدند یکی از چالش های دولت آینده مربوط به آموزش و پرورش است. همانطور که علی عمری، یکی از اعضای هیئت نظارت بر شفافیت و عدالت آموزشی گفت: مطمئن شوید که اقتصاد ما ریشه در آموزش دارد و اگر آموزش خوبی داشته باشیم، جایگاه کشور حفظ خواهد شد.

تعیین تکلیف آزمون دستیاری

ایمرای در ادامه می‌گوید: موضوع مهم در حوزه آموزش، المپیاد و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) است و سؤالات این سازمان در دوره‌های گذشته دارای ایرادات علمی بوده و هیاهوی زیادی به پا کرده است. مصاحبه. یکسری از سوالات باید حذف شود و کاغذ چندین بار تصحیح شود، او مسئول المپیک است و دولت بعدی باید به این موضوع رسیدگی کند.

یکی از اعضای ستاد آموزشی نهاد نظارت بر عدالت و شفافیت می گوید: موضوع دیگر آزمون دستیاری پزشکی است و هم اکنون آزمون دوره پنجاه و یکم برگزار شده و به گفته داوطلبان این آزمون مشکلات و سوالاتی وجود دارد. نقایص علمی در حال ارائه دوره دستیاری پزشکی شماره 51 هستیم و از وزارت بهداشت می خواهیم که نتایج تکلیف نهایی و متقاعدسازی پزشکیان را اعلام نکند امتحان و منابع آن، بنابراین دولت بعدی باید این امتحانات را اصلاح کند.»

ایمرای می گوید: دور زدن کنکور لطمات جبران ناپذیری به نظام آموزشی ما وارد می کند. داروسازان و یا به عنوان مثال ادامه تحصیل در رشته برق یا نفت بنابراین این انجمن باید آزمون ورودی برگزار کند زیرا ظرفیت این رشته ها محدود است و راه جداسازی این داوطلبان آزمون سراسری است. استاندارد علمی ارزشیابی است، اما اکنون مخالف خروج دانشجویان علوم پزشکی به کشور هستیم زیرا مانند قبولی در کنکور است و با وجود اینکه آزمونی برای پذیرش این افراد انجام می شود، باید پرسید چرا شرکت نمی کنند. در همین آزمون سراسری در داخل کشور، مسلم است که این گروه به راحتی در آزمون های داخلی و خارجی شرکت می کنند و ترجیح می دهند به جای آزمون ورودی، از راه های دیگری وارد رشته پزشکی شوند مانند روسیه، چین، اوکراین و ترکیه و پس از مدتی برای ادامه تحصیل به ایران مراجعه می کنند ساخته شود “در این زمینه.”

جلوگیری از گسترش فرهنگ تقلب

وی ادامه می دهد: جلوگیری از گسترش فرهنگ تقلب در بین دانش آموزان باید یکی از اهداف مهم دولت آینده باشد، چند کانال تلگرامی هستند که جوانان را فریب می دهند و از آنها سوء استفاده مالی می کنند و چون دانش آموزان تنبل هستند بیدار می مانند. تمام شب تا صبح به جای درس خواندن.” باید به یک سوال رسید: این فرهنگ بد و اشتباه است. اگر در طول سالی که امتحانات مقاطع مختلف برگزار می شود حتی یک سوال به این کانال ها نرسد، جامعه و دانش آموزان از فریب این کانال های تلگرامی مطلع می شوند، بنابراین باید امنیت امتحانات کاملا رعایت شود تا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد. سوال در طول امتحان نشتی ندارد.»

عمری می گوید: «مسئله مهم ضعف کتاب های درسی است که این متون باید اصلاح شوند تا به مسئله جوانان امروزی بپردازند، از سوی دیگر، آموزش و پرورش – با کمبود معلم مواجه است، بنابراین دانش آموزان در مدارس هم با کتاب های درسی ضعیف مواجه هستند. کمبود معلم برای تربیت صحیح متاسفانه جوانان امروزی دروسی را گذرانده‌اند و ما باید آن‌ها را تکرار کنیم، اما برای این فراخوان به کتاب‌های اصلاح‌شده در موضوعات مورد نیاز جوانان و معلمان مجرب نیاز است.»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *