وزیر نیرو: هر درجه افزایش دما مصرف برق را حدود هزار و ۸۰۰ مگاوات افزایش می‌دهد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: وزیر نیرو گفت: هر افزایش دما در کشور ما مصرف برق را حدود ۱۸۰۰ مگاوات افزایش می دهد. این شرایط باعث شد تا شاهد انتشار جدول قطعی برق روزانه و قطعی های گسترده برق در کشورهای همسایه و جهان باشیم که بعضاً از نظر زیرساختی بهتر از ما هستند اما به لطف خدا در ایران اوضاع مدیریت شده و کارها مدیریت می شود. قطعی های ناشی از تصادفات نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جلسه – هیات دولت با قدردانی از ایثارگری کارکنان نیروگاه رامین اهواز سرپرست سرپرستی، کار ایثارگرانه کارگران و متخصصان نیروگاه رامین را در راستای تحقق این مهم دانست. فقط نمونه ای از ایثار باشید وی از کارگران و مهندسان صنعت برق کشور و با ارائه گزارشی از میزان مصرف برق و شکستن چندین بار حد نصاب مصرف در تابستان امسال گفت: تشکیل گنبد حرارتی در غرب آسیا باعث افزایش متوسط ​​دما شده است. و هر درجه افزایش دما در کشور ما مصرف برق را حدود 1800 مگاوات افزایش می دهد.

محرابیان بیان کرد: این شرایط باعث شد تا شاهد انتشار برنامه های روزانه قطعی برق و قطعی های گسترده برق در کشورهای همسایه و جهان باشیم که از نظر زیرساختی گاهی شرایط بهتری نسبت به ما دارند اما به لطف خدا در ایران شرایط و قطعی های ناشی از آن این تصادفات نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.

وزیر نیرو در خصوص افزایش عرضه انرژی به صنایع در سال جاری گفت: از 10 هزار مگاوات تولید برق پیش بینی شده برای صنایع بزرگ، 1700 مگاوات آن بهره برداری شده و مابقی در حال اجراست. لازم است از حمایت و همکاری وزارتخانه های نفت و صمت در مدیریت تامین برق در شرایط پیک مصرف قدردانی شود.

محرابیان در بخشی دیگر از سخنان خود وضعیت صنعت برق و قطعی های گسترده و طولانی مدت برق در نخستین روزهای دولت سیزدهم از جمله تنش آب و اعتراضات مردمی در 15 ایالت کشور را مورد توجه قرار داد و همچنین به افزایش اعتراضات مردمی پرداخت. برخی مسائل. وی در تبلیغات انتخاباتی درباره وضعیت تامین آب و برق گفت: حدود 80 درصد نیروگاه های برق آبی کشور در حاشیه رودخانه کارون قرار دارد، اما امسال با وجود کاهش 4 میلیارد مترمکعبی این رودخانه به آن رسیدیم. . عملکرد مثبت در تولید برق و تامین آب، میزان آبی است که تاکنون در این منطقه مصرف شده و در نهایت در شهریورماه تحویل خواهد شد که نسبت به سال های گذشته بی سابقه است. در حالی که میزان آب تحویلی به این منطقه در سال 1400 حدود 900 میلیون مترمکعب بوده است، دولت سیزدهم برای دولت چهاردهم بیش از 2.5 میلیارد مترمکعب آب به این منطقه تحویل خواهد داد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *