ترامپ: اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد، به یک توافق عالی با ایران می‌رسیدم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر مدعی شد که اگر در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا تقلبی صورت نمی گرفت ظرف یک هفته با ایران به توافق می رسید و آن نبود «سلاح هسته ای» بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده، در مصاحبه ای با بلومبرگ که دو روز قبل از اولین مناظره انتخاباتی او با بایدن انجام شد، گفت که مشکلات با چین و روسیه در دوران ریاست جمهوری او مهم نبوده است.

ترامپ گفت: من با چین مشکلی ندارم. با روسیه هم مشکلی نداشتم. من هیچوقت با کسی مشکل نداشتم ما کشوری داریم که قدرت اقتصادی بالایی دارد، اما به سرعت در حال از دست دادن این قدرت هستیم. ما هم استانداردهایمان را از دست می دهیم. آنها از دلار استفاده نمی کنند. ایران دیگر این کار را نمی کند. روسیه هم همینطور. عربستان سعودی نیز می گوید با ما و چین همکاری می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: چیزهایی وجود دارد که کار را بسیار سخت می کند. مشکل این است که در سه سال و نیم گذشته، چین با روسیه، ایران و کره شمالی متحد شده است و کره شمالی سلاح های هسته ای زیادی دارد.

ترامپ ادامه داد: این اتفاقات افتاد چون ما اجازه دادیم در سه سال و نیم گذشته این اتفاق بیفتد… چون بایدن یک احمق است، او روسیه و چین را مجبور به اتحاد کرد، سپس آنها به ایران پیوستند و سپس به کره شمالی رفتند. آنها به هیچ کس دیگری نیاز ندارند.”

وی با اشاره به دستاوردهای خود در دوران ریاست جمهوری خود، گفت: آنها از همه روسای جمهور دنیا بهره مند شدند، هیچکس در دنیا ورشکسته نشد.

ترامپ بار دیگر مدعی شد: «اگر در انتخابات تقلب نمی شد، در عرض یک هفته به توافق می رسیدند و اساس این معامله این بود بدون تسلیحات هسته ای، من با آنها معامله بزرگی خواهم کرد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شد: «آنها در راه رسیدن به سلاح هسته ای بودند. من به توافق هسته ای با ایران پایان دادم که انجام آن بسیار مهم بود. احمقانه ترین معامله تاریخ بود. من به آن پایان دادم و بایدن با آن توافق کاری انجام نداد.»

او همچنین مدعی شد که ایران در دوران حکومتش پولی برای حمایت از جناح های مقاومت منطقه ای نداشت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *