ایلان ماسک مقر اسپیس‌ایکس و شبکه اجتماعی ایکس را از کالیفرنیا به تگزاس انتقال می‌دهد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

زومیت: ایلان ماسک قصد دارد دفتر شبکه اجتماعی اسپیس ایکس و ایکس را به دلیل وضع قوانین جدید در کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که دفتر مرکزی این شرکت از کالیفرنیا به تگزاس در کنار مقر X (توئیتر سابق) منتقل خواهد شد.

تصمیم ماسک برای انتقال دفتر مرکزی شرکتش به تگزاس در واکنش به قانون جدیدی به نام قانون ایمنی دانش‌آموزان گرفته شد که فرماندار کالیفرنیا، گاوین نیوسام، آن را به قانون تبدیل کرد. این قانون مدارس را از وضع قوانینی که معلمان را مجبور به افشای تغییرات هویت جنسی دانش‌آموزان بدون اجازه آنها می‌کند، منع می‌کند و همچنین از معلمان در برابر انتقام‌جویی از دانش‌آموزانی که در افشای آن کوتاهی می‌کنند محافظت می‌کند.

ماسک در توییتی گفت: «اسپیس ایکس دفتر مرکزی خود را از کالیفرنیا به تگزاس به دلیل قانون ایمنی دانش‌آموزان و چندین قانون دیگر که قبلاً علیه خانواده و تجارت وجود دارد، منتقل می‌کند.»

طبق اعلام ماسک، علاوه بر اسپیس ایکس، مقر شبکه اجتماعی X نیز از سانفرانسیسکو به تگزاس منتقل خواهد شد. پیش از این، در گزارشی از وال استریت ژورنال فاش شده بود که ماسک در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک انجمن خصوصی به نام اسنیل بروک در حومه آستین، تگزاس است. برخی اخبار نیز از برنامه ریزی ماسک برای تاسیس دانشگاه در این شهر خبر می دهند.

این اولین بار نیست که ماسک دفتر شرکت خود را جابجا می کند. مدتی پیش، زمانی که دادگاه دلاور بسته پاداش 55 میلیارد دلاری ماسک را رد کرد، اسپیس ایکس ثبت نام خود را از آن ایالت به تگزاس منتقل کرد. علاوه بر این، در سال 2021، پس از اینکه مقامات بهداشتی کالیفرنیا کارخانه فرمونت تسلا را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بستند، دفتر مرکزی این شرکت نیز به تگزاس منتقل شد.

تصمیم ماسک برای ترک کالیفرنیا می تواند پیامدهای گسترده ای برای ایالت و همچنین صنعت فناوری داشته باشد. باید دید که آیا سایر شرکت های فناوری از این میلیاردر برجسته الگوبرداری خواهند کرد یا خیر.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *