رد اتهام ارتباط ایران با ترور ترامپ/ پسر ترامپ: توانایی ایران برای حذف پدرم بسیار بیشتر از یک بچه تفنگ به دست است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عصر ایران: همزمان با تقویت تیم امنیتی ترامپ پس از سوء قصد نافرجام او در شنبه گذشته، رسانه های آمریکایی مدعی شدند که در هفته های منتهی به ترور ترامپ، سازمان های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی درباره تلاش ایران برای ترور ترامپ دریافت کرده اند. و ترور ترامپ که ایران قویا آن را تکذیب کرد.

شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی مدعی شد که چند هفته قبل از سوء قصد به ترامپ، سازمان های اطلاعاتی آمریکا به اطلاعاتی درباره طرح ترور ایران دست یافته و بر همین اساس تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده اند.

با این حال، سوءقصد به جان ترامپ در روز شنبه نشان داد که تدابیر امنیتی آمریکا چندان تسخیرناپذیر نبوده است.

به گزارش سی ان ان، مقامات آمریکایی از تهدید یک منبع انسانی علیه ترامپ آگاه هستند و هم سرویس مخفی و هم ستاد انتخاباتی ترامپ قبل از برگزاری تجمع از آن مطلع شده بودند.

یک مقام امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که در پاسخ به این تهدید، سرویس مخفی امنیت اطراف ترامپ را تشدید کرد، اما بیش از 10 گلوله توسط یک مرد 20 ساله به سمت ترامپ شلیک شد که نشان می‌دهد این ترتیبات امنیتی در جریان بوده است. خیلی موثر و موفق نیست.

از سوی دیگر، برخی تئوری‌های توطئه نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شوند که مدعی هستند ترور نافرجام ترامپ صحنه‌سازی شده است. حامیان این فرضیه می گویند که تیم ترامپ برای اهداف انتخاباتی این کار را برای افزایش محبوبیت وی و تضمین پیروزی در انتخابات نوامبر سال جاری انجام داده است.

به خصوص از زمانی که کمپین انتخاباتی ترامپ شروع به استفاده سیاسی از این موضوع کرد. از جمله اینکه پسر ارشد ترامپ در مصاحبه ای در پاسخ به اتهامات مطرح شده درباره تلاش ایران برای ترور پدرش گفت: فکر می کنم این یک تایید بزرگ است، وقتی احزاب مانند ایران می خواهند شما را حذف کنند، احتمالا برای آمریکا این معناست. برای ایران خوب و بد است و شاید این بزرگترین تایید سیاسی باشد، اما توانایی های آنها خیلی بیشتر از یک سلاح در دست است.

آنتونی گوگلیلمی، مدیر ارتباطات سرویس مخفی، به Axios USA گفت که این آژانس “نمی تواند در مورد هیچ جریان تهدید خاصی اظهار نظر کند، به جز اینکه بگوید سرویس مخفی تهدیدات را جدی می گیرد و بر این اساس پاسخ می دهد.”

اما نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات رسانه‌های آمریکایی در بیانیه‌ای این اتهامات را «بی‌اساس و بدخواهانه» خواند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما سال‌هاست که تهدیدات ایران علیه مقامات سابق دولت ترامپ را دنبال می‌کنیم که به دوران دولت قبلی بازمی‌گردد.

وی افزود: این تهدیدها ناشی از تمایل ایران برای انتقام از قتل قاسم سلیمانی در سال 2020 است.

واتسون گفت در حالی که تحقیقات در مورد تیراندازی روز شنبه ادامه دارد، هیچ ارتباطی بین مهاجم و “هیچ همکار خارجی یا داخلی” شناسایی نشده است.

تیراندازی به سخنرانی اخیر ترامپ در پنسیلوانیا انتقاداتی را نسبت به عملکرد سرویس مخفی برانگیخت و تهدیدهای فزاینده خشونت سیاسی علیه رهبران منتخب را برجسته کرد.

در همین حال، ویدئوهای منتشر شده از حضور ترامپ در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی ایالت ویسکانسین نشان می دهد که پس از ترور نافرجام اخیر، تیم امنیتی ترامپ به میزان قابل توجهی تقویت شده و افراد جدیدی به آن اضافه شده اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه (-) در واکنش به گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی درباره نقش ایران در طرح ترور ترامپ، گفت که ایران اتهامات «بدخواهانه» در مورد برنامه‌ریزی برای حمله به ترامپ را رد می‌کند. اما الکنانی تایید کرد که ایران قصد دارد ترامپ را به اتهام دستور ترور سردار قاسم سلیمانی در سال 2020 محاکمه کند.

الکنانی گفت: ایران هرگونه دخالت در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ یا ادعای قصد ایران برای چنین اقدامی را قویاً تکذیب می‌کند، زیرا معتقد است این گونه ادعاها دارای انگیزه‌ها و اهداف سوء سیاسی است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *