بهزیستی خراسان رضوی: بیشترین درصد تماس‌های اورژانس اجتماعی «کودک‌آزاری» است/ از ابتدای سال تاکنون ۹۶۴ مورد اعلام کودک‌آزاری داشتیم که از این تعداد ۶۴ درصد آزار‌ها غفلت و مسامحه، ۱۹ درصد جسمی، ۲ درصد جنسی و ۴ درصد روانی بوده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیشترین درصد تماس های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری بوده اما آمار کودک آزاری و بدرفتاری با کودکان محرمانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده محدث شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (علیه السلام) برگزار شد، اظهار داشت: آمار کودکان ازدواج و کودک آزاری محرمانه است؛ آمار کودکان و نوجوانان محرمانه است. زیرا تعاریف مختلفی از کودک آزاری وجود دارد و حتی اگر غفلت رخ دهد، کودک آزاری است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین درصد تماس های اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری بوده است، افزود: بسیاری از موارد کودک آزاری ناشی از بی توجهی است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 964 مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی استانداری گزارش داده ایم، گفت: از این تعداد 64 درصد تخلفات بی توجهی و مدارا، 19 درصد جسمی و 2 درصد فیزیکی بودند. جنسی بود و 4 درصد روانی بود.

در حدیث آمده است: از اول سال بحث ازدواج کودکان به ما ارائه نشده است. زیرا بیشتر مداخلات توسط خود دادستانی انجام می شود. در مناطق خاصی از استان تعارضات فرزندان و ازدواج با اقدامات لازم عدالت خواهی رسیدگی می شود و بیشتر درگیر مسائل مشاوره هستیم.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اشاره به اینکه افزایش چشمگیری در حوزه آسیب های اجتماعی نداشته ایم، گفت: مجموع تماس های اورژانس اجتماعی از سال گذشته تاکنون به 25066 مورد رسیده است. و در سه ماهه اول سال جاری 4923 تماس دریافت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی کودکان کار گفت: در حوزه ساماندهی کودکان کار در سال گذشته یک هزار و 177 نفر را شناسایی و ساماندهی کردیم و از ابتدای امسال 115 نفر اضافه شدند.

محدث گفت: در شش ماهه اول سال گذشته 65 درصد کودک و در شش ماهه دوم 70 درصد اتباع بیگانه بودند. اکثر این کودکان به صورت غیر رسمی و غیرقانونی در کشور اقامت دارند. اما چون بچه هستند در خدمتشان هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *