نظرسنجی رویترز: بیش از ۴۰ درصد شرکت‌های ژاپنی قصد استفاده از هوش مصنوعی را ندارند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: نزدیک به یک چهارم شرکت‌های ژاپنی در حال حاضر از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده می‌کنند، اما بیش از 40 درصد گفته‌اند که هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری تغییردهنده بازی ندارند.

این نظرسنجی که توسط بنیاد تحقیقات نیکی برای رویترز انجام شد، مجموعه ای از سوالات را از 506 شرکت پرسید و حدود 250 شرکت به شرط ناشناس ماندن پاسخ دادند. حدود 24 درصد از شرکت کنندگان گفتند که قبلاً از هوش مصنوعی استفاده می کردند، در حالی که 35 درصد دیگر قصد داشتند این کار را انجام دهند.

41 درصد باقی مانده نیز اظهار داشتند که چنین برنامه ای ندارند، که نشان دهنده سطح متفاوت پذیرش فناوری هوش مصنوعی در شرکت های ژاپنی است.

در پاسخ به سوال چندگزینه ای درباره اهداف استفاده از هوش مصنوعی، 60 درصد شرکت ها اعلام کردند که با این فناوری در تلاش برای رفع مشکل کمبود نیروی کار، 53 درصد کاهش هزینه های نیروی کار و 36 درصد قصد استفاده مصنوعی را دارند. هوش به منظور تسریع تحقیق و توسعه.

یکی از مدیران در خصوص موانعی که مانع استفاده از این فناوری می‌شود، خاطرنشان کرد: نگرانی کارکنان از احتمال کاهش تعداد آنها وجود دارد. موانع دیگر عبارتند از فقدان تخصص فنی، هزینه قابل توجه و نگرانی های قابلیت اطمینان.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 15 درصد از پاسخ دهندگان یک حمله سایبری را در سال گذشته تجربه کرده اند یا اینکه 9 درصد از شرکای تجاری آنها یک حمله سایبری را تجربه کرده اند. همچنین 23 درصد از این شرکت ها اعلام کرده اند که کسب و کارشان موقتاً متوقف شده و 4 درصد نیز با درز اطلاعات خود مواجه شده اند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *