توانیر: رکورد مصرف ۷۸ هزار مگاوات برق در راه است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: مدیرکل اطلاعات و فناوری های نوین شرکت توانیر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، برق به مشترکان پرمصرف بخش اداری که قطع شده بود، جز در صورت انطباق، تحویل داده نمی شود.

حمید احمدی با بیان اینکه دو هفته بسیار گرم چه از نظر افزایش دما و چه از نظر تداوم دما در پیش داریم، اظهار داشت: این شرایط شبکه برق کشور را تحت فشار بیشتری قرار می دهد چرا که پتانسیل مصرف برق از 78 هزار مگاوات عبور می کند. . این نشان دهنده رشد 7.8 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته است.

احمدی با اشاره به اینکه این میزان به معنای افزایش 5500 مگاواتی مصرف برق و معادل مصرف استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است، تاکید کرد: در دو هفته آینده نیاز فوری به اجرای کامل مدیریت مصرف داریم برنامه ها و در بخش از نظر اداری، مدیران و مسئولان انرژی باید در ادارات نظارت بیشتری بر استفاده از سیستم های سرمایشی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با تصمیمات مشترک مقرر شد برق اداراتی که مصرف آنها با کنتورهای هوشمند کنترل می شود یا در مواردی که بر اساس گزارش های مردمی برق قطع می شود به جز با اخذ تعهد مجدداً وصل نشود.

الاحمدی همچنین از شهروندان خواست با حفظ پایداری شبکه برق، از بروز مشکلات فنی جلوگیری کنند و راهکارهای مدیریت مصرف برق از جمله تنظیم دستگاه های خنک کننده گازی در دمای 24 درجه و دور از کولرهای آبی را رعایت کنند.

نوین توانیر مدیرکل اطلاعات و فناوری های نوین نیز خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده تلاش می شود تا مراکز تجاری و اداری بسیار بزرگ از ساعت 13 تا 18 به منظور مدیریت مصرف برق تعطیل شوند. از حضور در مراکز خرید و پاساژها برای ساعت ها خودداری کنید.

الاحمدی در عین حال از همگان خواست تا عدم رعایت مصرف بهینه برق در تمامی مراکز خرید، ادارات، روشنایی شهری و … را گزارش دهند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *