لذت تماس سریع، پایدار و باکیفیت با فناوری VoLTE + نحوه فعال‌سازی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

برقراری تماس پایدار و با کیفیت یکی از مهم ترین عوامل برای مکالمات صوتی است. ممکن است بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که در حین مکالمه مواردی مانند کیفیت پایین و تاخیر در ارسال صدا را تجربه کرده باشید. فناوری VoLTE یکی از مهم ترین مراحل اپراتورهای شبکه تلفن همراه در ارائه تماس های با کیفیت بالاتر و پایدارتر است و شما می توانید با فعال سازی آن در گوشی خود بهترین تماس صوتی را هم اکنون تجربه کنید. در ادامه، در مورد مزایا و نحوه فعال کردن VoLTE صحبت خواهیم کرد.

VoLTE چیست و چه کاربردی دارد؟

سرویس VoLTE

اصطلاح VoLTE یا Voice over LTE یکی از مهم ترین نوآوری های اپراتورهای شبکه تلفن همراه در جهان در چند سال پیش است که تاثیر بسزایی در کیفیت تماس کاربران داشته است. این فناوری چیست و دقیقاً چگونه کار می کند؟ در واقع VoLTE یک فناوری برای انتقال داده های بسته به ویژه محتوای صوتی است. این ویژگی بر اساس شبکه 4G یا LTE کار می کند. بنابراین اولین شرط استفاده از سرویس صوتی VoLTE این است که محل زندگی یا محل کار شما از شبکه 4G پشتیبانی کند.

VoLTE نسبت به نسل های قبلی شبکه های تلفن همراه تاخیر کمتر و سرعت بیشتری دارد. طبق داده های رسمی، ظرفیت انتقال بسته های داده با VoLTE تا 3 برابر بیشتر از شبکه UMTS 3G و تا 6 برابر بیشتر از شبکه 2G GSM است. VoLTE از پهنای باند کمتری برای دستیابی به این سرعت استفاده می کند. دلیل اصلی این امر انتقال بهتر اطلاعات است.

یکی دیگر از نیازهای اساسی برای برقراری تماس VoLTE این است که تلفن یا دستگاه ارتباطی شما پشتیبانی شود. گوشی های هوشمند مجهز به اندروید 9 و iOS 13 یا نسخه های جدیدتر این سیستم عامل ها معمولا از VoLTE پشتیبانی می کنند. همچنین اکثر گوشی های تولید شده پس از سال 2019 از این قاعده مستثنی نیستند.

مزایای تماس صوتی با VoLTE چیست؟

استفاده از فناوری VoLTE مزایای بسیاری دارد. بنابراین، شاید فعال کردن این سرویس صوتی، تجربه جدید و بهبود یافته ای از چت را برای شما فراهم کند.

صدای HD با وضوح و کیفیت بیشتر

استاندارد Hi-Res Audio یکی از مهمترین مزایای برقراری تماس صوتی بر اساس شبکه LTE است. این استاندارد دو مزیت مهم دارد: اول اینکه صدای مخاطب شما در طول تماس VoLTE با وضوح، شفافیت و شیوایی بیشتر به شما می رسد. به همین ترتیب، به دلیل کیفیت پایین صدا، نیازی به پرسیدن مکرر از مخاطبان وجود ندارد. علاوه بر این استاندارد صوتی HD باعث می شود تا نویز کمتر و صداهای اضافی در محیط اطراف منتقل شود و این موضوع تاثیری در مکالمه و مخاطبین شما نداشته باشد.

سرعت اتصال بالاتر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام برقراری تماس مجبور شوید چند ثانیه منتظر بمانید تا صدای بیپ انتظار را بشنوید. این مشکل برای کاربران پروتکل‌های تماس صوتی قدیمی‌تر بود، اما با VoLTE، فقط یک ثانیه برای برقراری تماس نیاز دارید. با فعال سازی VoLTE در تماس های خود می توانید در کمترین زمان و بدون معطلی به مخاطب مورد نظر متصل شوید.

امکان استفاده همزمان از اینترنت در حین مکالمه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران سرویس های صوتی قدیمی با آن مواجه هستند قطع شدن اینترنت موبایل در حین مکالمه است. این اغلب زمانی ظاهر می شود که در حال انجام یک بازی آنلاین یا پخش ویدیو هستید و می خواهید همزمان با شخصی صحبت کنید. با فعال کردن VoLTE می‌توانید بدون نگرانی از قطعی اینترنت، از خدمات تماس باکیفیت با خیال راحت لذت ببرید.

نحوه فعال کردن VoLTE در گوشی های هوشمند

سرویس VoLTE

همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از VoLTE دو نیاز حیاتی دارد. اولا، حامل سیم کارت شما از شبکه 4G در منطقه شما پشتیبانی می کند. نیاز دوم مربوط به پشتیبانی سخت افزاری و سفت افزاری دستگاه است که اکثر گوشی های هوشمند عرضه شده در چند سال گذشته این ویژگی را دارند. برای فعال کردن VoLTE، باید به بخش تنظیمات شبکه دستگاه دسترسی داشته باشید.

اگر تنظیمات VoLTE را در تلفن خود پیدا نکردید، باید برخی تنظیمات را از طریق اپراتور خود انجام دهید. به عنوان مثال برای فعال کردن این قابلیت با سیم کارت همراه اول، سیم کارت شما باید نسل جدید یا USIM باشد. برای بررسی این موضوع کد دستوری 10*6# را شماره گیری کنید. اگر سیم کارت شما نو است، می توانید تنظیمات آن را با شماره گیری *10*#71 دریافت کنید. سایر اپراتورها نیز روش های مشابهی را ارائه می دهند که می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی آنها در مورد روش های فعال سازی VoLTE اطلاعات کسب کنید.

پس از انجام مراحل بالا برای به دست آوردن تنظیمات فعال سازی VoLTE، باید مراحل دیگری را در تنظیمات گوشی طی کنید تا این سرویس فعال و استفاده شود. پس از آن نحوه فعال سازی سرویس VoLTE در گوشی های مختلف را توضیح خواهیم داد.

نحوه فعال سازی در آیفون

سرویس VoLTE

ابتدا وارد تنظیمات شوید و در این تب قسمت Celluar را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. در مرحله بعد، سیم کارت فعال خود را (که تنظیمات VoLTE را برای آن در سیستم اپراتور خود فعال کرده اید) انتخاب کنید و سپس وارد بخش Cellular Data Options شوید. در نهایت با رفتن به قسمت Voice and Data گزینه VoLTE را فعال کنید تا بتوانید در این پلتفرم سرویس مکالمه داشته باشید.

نحوه فعال سازی در گوشی های اندروید (سامسونگ، شیائومی، هواوی)

سرویس VoLTE

در گوشی های اندرویدی ما یک فرآیند بسیار ساده برای فعال سازی VoLTE داریم. برای این کار در گوشی های سامسونگ وارد تنظیمات دستگاه شده و به قسمت Communications بروید. سپس روی Mobile Networks کلیک کرده و گزینه VoLTE Calls را انتخاب کنید. در گوشی‌های شیائومی و هوآوی، این فرآیند را با یافتن بخش شبکه‌های موبایل در صفحه تنظیمات اصلی انجام دهید تا گزینه فعال‌سازی سرویس VoLTE را بیابید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *