وزارت خارجه سعودی: با نگرانی تحولات مربوط به تشدید تنش نظامی در یمن را دنبال می‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: وزارت امور خارجه عربستان روز یکشنبه 31 ژوئیه اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات تشدید تنش نظامی در یمن در پی حملات هوایی اسرائیل به بندر حدیده را دنبال می کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی، این حملات تنش کنونی در منطقه را دوچندان کرده و به تلاش‌های جاری برای پایان دادن به جنگ غزه آسیب می‌زند.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی از همه طرف ها خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و منطقه و مردم آن را از خطرات جنگ دور نگه دارند.

این وزارتخانه همچنین از جامعه بین‌المللی و طرف‌های با نفوذ و فعال خواست تا نقش‌ها و مسئولیت‌های خود را برای پایان دادن به درگیری‌ها در منطقه به عهده بگیرند.

وزارت خارجه عربستان سعودی تایید کرد که ریاض بر تلاش‌های خود برای پایان دادن به جنگ غزه و ادامه حمایت از تلاش‌های صلح در یمن برای برقراری صلح برای مردم برادر یمن و دستیابی به امنیت و صلح در کل منطقه تاکید کرده است.

سرتیپ ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان، پیش از بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی تایید کرد که این کشور هیچ رابطه و مشارکتی در هدف قرار دادن بندر حدیده ندارد.

المالکی افزود: وزارت دفاع عربستان – یکشنبه 31 ژوئیه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی X نوشت که عربستان به هیچ طرفی اجازه نفوذ به حریم هوایی این کشور را نخواهد داد.

پس از تنش های جدید بین شبه نظامیان حوثی و اسرائیل، بیانیه ای از سوی وزارت دفاع و وزارت امور خارجه عربستان صادر شد.

اسرائیل شامگاه شنبه 30 ژوئیه در بیانیه ای اعلام کرد که بندر حدیده یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای تایید کرد که حملات به حدیده صرفا یک اقدام اسرائیل بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های وابسته به شبه‌نظامیان حوثی، این حملات هوایی تأسیسات پالایش نفت در بندر حدیده را هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شد.

به گفته منابع اسرائیلی، جنگنده های این کشور از پایگاه هوایی اسرائیل در نقب برخاسته و حدیده را از آسمان دریای سرخ بمباران کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *