بغداد: ایران و آمریکا مسئول بحران برق عراق نیستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: مشاور سیاسی نخست وزیر عراق پرونده برق این کشور را بسیار پیچیده و وجود فساد در این حوزه توصیف کرد و گفت: ایران و آمریکا مسئول این بحران نیستند.

به گزارش شفق نیوز، فادی الشمری روز یکشنبه گفت: عمر شبکه خط انتقال برق در عراق از سال 2000 به پایان رسیده است و سالانه 11 میلیارد دلار برای 58 درصد برق هدر رفته پرداخت می شود.

این مسئول فساد را عامل اصلی فروپاشی مسئله برق در عراق دانست و گفت: ایران و آمریکا مسئول این بحران نیستند.

الشمری افزود: تجربه خصوصی سازی برق در مناطق کشور موفقیت آمیز بود و اجرای آن در منطقه زیونه منجر به کاهش مصرف برق از 51 مگاوات در 4 ساعت به 21 مگاوات در 24 ساعت شد.

مشاور نخست وزیر عراق همچنین با تاکید بر اینکه هیچ راه حل فوری برای بحران برق وجود ندارد، گفت: بیش از 400 پروژه با هدف حل انتقال و توزیع الکترونیکی انرژی وجود دارد دو سال طول بکشد

لازم به ذکر است که محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق – پروژه خط اتصال برق بین عراق و ترکیه را افتتاح کرد.

از سوی دیگر وزیر برق عراق گفت: با اتصال شبکه برق عراق و ترکیه 300 مگاوات برق برای منطقه شمال عراق تامین می شود.

کمبود برق یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که این روزها شهرها و روستاهای عراق از آن رنج می برند که دولت این کشور را مجبور به تعطیلی تنها هشت استان به دلیل کمبود برق کرده است.

روز گذشته 30 نماینده در پارلمان عراق طوماری را برای بازجویی از وزیر نیرو به دلیل قطعی برق و در پی ضعیف شدن جریان برق و برپایی چادرهای تحصن برای تعدادی از مردم در منطقه الزعفرانیه امضا کردند. .

جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر یکی از مهمترین صادرکنندگان برق و گاز به عراق بوده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *