اختلاف قیمت خودرو‌های سایپا در بازار و کارخانه چقدر است؟ [تیر ۱۴۰۳]

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در چند ماه گذشته تفاوت قیمت بازار و قیمت کارخانه را برای خودروهای مختلف بررسی کرده ایم. حال دوباره به این مبحث برمی گردیم تا تفاوت قیمت خودروهای سایپا در بازار و کارخانه را بررسی کنیم. تغییرات قیمت از ابتدای سال 1403 تا کنون چشمگیر بوده است، تفاوت قیمت برخی خودروها نسبت به گذشته کاهش یافته است، این در حالی است که برخی خودروها همچنان شاهد اختلاف قیمت زیادی نسبت به قیمت رسمی بازار هستند.

تفاوت قیمت محصولات سایپا در بازار و کارخانه تیرماه 1403 هجری قمری:

تفاوت قیمت خودروهای سایپا در بازار و کارخانه چقدر است؟ [تیر ۱۴۰۳]تفاوت قیمت خودروهای سایپا در بازار و کارخانه چقدر است؟ [تیر ۱۴۰۳]

نکات جالبی که جدول فوق به ما ارائه می دهد به شرح زیر است:

قیمت زوتی DL5 در بازار آزاد کمتر از قیمت رسمی کارخانه است. دلیل این امر عدم استقبال از این خودروی وارداتی در بازار است. طبیعتاً پارس خودرو تصمیم به فروش این خودرو به صورت مونتاژی گرفت. در این صورت می توان گفت زوتی DL5 خودرویی با ارزش خرید بالا برای مصرف کنندگانی است که به راحتی می توانند آن را از بازار آزاد خریداری کنند. با این حال، خرید Zot DL5 برای شما مفید نخواهد بود.

تفاوت قیمت خودروهای تجاری سایپا به استثنای پادرا وانت و نیسان دیزل قابل توجه نیست. این مشکل به دلیل عرضه محدود این دو مدل است. اگر تمامی خودروهای تجاری زامیاد به تعداد کافی فروخته می شد، اختلاف قیمت آنها نیز کاهش می یافت.

به دلیل عرضه محدود در بازار، همچنان تفاوت زیادی بین قیمت رسمی و بازار آزاد شاهین وجود دارد. این به آرامی در مورد اطلس نیز اتفاق می افتد.

تفاوت قیمت Kwik GXR-L در بازار و کارخانه بسیار ناچیز است و این خودرو نسبت به سایر مدل های کویک گزینه مناسبی برای خرید از بازار آزاد محسوب می شود.

تفاوت قیمت ساینا اس تک سوخت و دوگانه سوز در بازار زیاد نیست. پس اگر قصد خرید ساینا اس را از بازار آزاد دارید، بهتر است نسخه دوگانه سوز آن را تهیه کنید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *