تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه مسابقات جهانی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تیم ملی رباتیک دانش آموزی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک راهی پکن شد. این تیم با حضور در پنج لیگ مختلف و با کمک مربی مالزیایی سال گذشته در تلاش برای کسب موفقیت های جدید است و تیم ایران نیز توانست در این مسابقات به مقام نایب قهرمانی دست یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری الاختیار؛ سرنوشت نادر رئیس تیم رباتیک دانش آموزی کشور در نشست خبری تیم رباتیک دانش آموزی ایران گفت: تیم ایران برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک که با حضور 31 نفر برگزار می شود، 23 مردادماه عازم پکن می شود. کشورهایی که سال گذشته در آنها نایب قهرمان شدیم.”

وی افزود: پرواز خروجی ما 23 مرداد، مسابقات از 27 مرداد و جمع بندی در 23 مرداد خواهد بود. مسابقات در مسابقات روباتیک مانند Pathfinder، Creativity، Data Analysis و غیره برگزار می شود.

نوبخت ادامه داد: امسال برای اولین بار مربی خارجی که قبلاً قهرمان جهان شده بود و تجربه کار با شاگردان را داشت به خدمت گرفتیم. اولین دلیل جذب مربی خارجی این بود که کمبود دانش فنی داشتیم و احساس می کردیم با جذب مربی خارجی این کمبود برطرف می شود.

وی تصریح کرد: شاگردانی داریم که گاهی چهار بار در مسابقات جهانی شرکت کردند. سال گذشته در مسابقات آسیایی مقام اول را کسب کردیم.

احمد سامی; مدیر فنی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: در 5 لیگ در مسابقات جهانی شرکت می کنیم. ما در لیگ جنگجوی هوشمند سوم و در لیگ تجزیه و تحلیل داده ها مقام دوم را کسب کردیم و سعی می کنیم در لیگ های بیشتری حضور داشته باشیم.

وی افزود: در بحث قطعات با مشکل مواجه شدیم و سعی کردیم ربات های راگبی را تقویت کنیم. دانش آموزان از طریق مصاحبه و فرآیند آزمون برای تعیین فینالیست ها انتخاب می شوند.

خانم پریسا افشار; مربی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: 15 نفر از تیم ایران امسال دختر هستند و امیدواریم مثل سال گذشته با دستان پر به ایران برگردیم.

همانطور که محمد زکی از مالزی و مشاور فنی تیم رباتیک دانش آموزی گفت: در مسابقات آینده چین در 5 لیگ شرکت خواهیم کرد. ما در ایران برای تامین قطعات یدکی مشکل داریم و باید حل شود و در تلاش هستیم تا آنها را برطرف کنیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *