روزنامه اصولگرا: مجلس دوازدهم نباید از دولت پزشکیان انتقام بگیرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روزنامه یاوان نوشت: یک هفته بیشتر از انتخابات مجلس دوازدهم در اسفند 402 نگذشته بود که حضرت آیت الله خامنه ای فرصت را مغتنم شمرده و با اعضای مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند و نگرانی خود را از ترس تلخی انتخابات ابراز کردند. . شیرینی مجلس جدید این است که «سخنان و دعوای جنجالی به دست دشمن و مبارزه او آغاز شد».

اگرچه انتظار می رفت موج مناظره هایی که با رقابت های انتخاباتی آغاز شد و به پایان انتخابات ختم نشد، با این تذکر صریح و علنی به رهبری خاتمه یابد، اما در آن شب گفتگوی ویژه خبری در حوزه رهبری انجام شد. حضور یکی از نمایندگان جدید و نماینده بر سیاست صدا و سیما مبنی بر بی توجهی به تذکر استاندار، فقیه خلق، جنجال دروغین مشابه جنجال انتخاباتی که همه را متعجب کرد. کمتر از دو روز بعد معاون سیاسی سازمان برکنار شد اما آیا این خط فکری در صدا و سیما و مجلس تمام شده است؟

اختلاف نظر طبیعی است، اما تبدیل اختلافات به ابزاری برای انتقام گرفتن از یکدیگر و تخریب طرف مقابل، غیرطبیعی است. تبدیل اختلاف نظرها به موضوعات بحث برانگیز در فضای مجازی و رسانه ای به معنای این است که مردم به دنبال تایید افکار عمومی هستند، یعنی به منطق موضع خود اطمینان ندارند و ترجیح می دهند حرف های خود را در فضای پر هیاهو و جنجال مطرح کنند. . شاید در جایگاه خود موفق شوند، اما آنچه در مسیر این موفقیت ظاهری از دست می‌رود و در درازمدت شکست واقعی خواهد بود، امنیت روانی و عدم اعتماد جامعه به مسئولان است. وقتی در جریان هر گونه اختلاف طبیعی در حوزه قانون گذاری، اجرا یا هر زمینه دیگری، کل شخصیت طرف مقابل مورد ظلم قرار می گیرد و مسئولان کشور کاملاً بدنام می شوند، آیا قرار است مردم دوباره به اعتماد بازگردند؟ به این می گویند دلسوزی با این افراد، اما در عمل با تحریف کامل آن، با مشغول کردن اذهان مردم با استدلال های بیهوده و سوء استفاده از افکار عمومی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، به این ملت ظلم می شود.

جامعه نه می تواند عرصه ای باشد که مسئولان یقه یکدیگر را بگیرند و نه مردم می توانند تماشاگر این مسابقه مبتذل باشند. ایران و افکار عمومی نباید میدان نبرد رسانه ای بین تریبون های مختلف باشد. تا چشم کار می کند جای کار دارد و نباید به بهانه شفافیت ذهن ملت را با مبارزات سیاسی بیهوده اشتباه گرفت.

آنچه رهبری عزیز انقلاب فرمودند روشن است و به مصلحت جامعه است. در مورد اهالی رسانه و روزنامه الشباب نیز سخنان وی گواه بر این است که وی روزگاری در جلسات مجلس بر رعایت اخلاق تاکید کرده و گفته است: مجلس باید مرکز انتشار امواج مثبت و صدور صلح و آرامش باشد. در افکار عمومی و پرهیز از تکرار اقدامات برخی از نمایندگان در دوره های قبل از جمله تهمت زدن و منفی گرایی نباید اذهان مردم را متشنج کند… امنیت روانی و متحد، آرام و دلگرم ملت. بنابراین طی چهار سال آینده این واژه ها ملاک ارزیابی وظایف نمایندگان مجلس قرار می گیرد، رفتار نمایندگان رصد می شود و اگر نماینده یا جریانی علیه وی اقدامی انجام دهد، طبیعتاً اینگونه توصیف می شود. بدون توجه به حاکمیت و منافع ملی.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *