فراجا: افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی به زمان دیگری موکول شد

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

اسنا : رئیس پلیس راهور فرجه اعلام کرد: با وجود اینکه نرخ های جدید جرایم رانندگی تعیین شده است، اما هنوز تاریخ دقیق اجرای آن مشخص نشده است.

سردار سید تیمور حسینی اواسط خردادماه امسال از ابلاغ میزان جدید جرایم راهنمایی و رانندگی توسط دولت خبر داد و گفت: «هر مصوبه ای که از سوی شورای دولت صادر شود، علاوه بر وظایف شهروندان، وظیفه ای را نیز بر دوش مردم تحمیل می کند». سازمان های دولتی باید در روزنامه رسمی منتشر شود و ممکن است پس از 15 روز اجرا شود. ریاست محترم ریاست جمهوری همچنین از افزایش حجم تخلفات راهنمایی و رانندگی برای آغاز اجرای آن خبر داد و 15 روز پس از انتشار در روزنامه رسمی اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا گفت: این جریمه ها شامل 174 فقره تخلف است که در سه دسته شهرهای بزرگ، مراکز فرمانداری، راه های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی و تجاری، سایر شهرها و روستاها و راه های روستایی تقسیم شده است.

اکنون با گذشت حدود 15 روز از اعلام مبالغ جدید تخلفات رانندگی، عدم انتشار این ابلاغیه در روزنامه رسمی، احتمال تاخیر در اجرای آن را افزایش می دهد که سردار سید تیمور حسینی، پلیس راهور فرجا نیز آن را تایید کرد رئیس جمهور گفت: همانطور که قبلاً گفتم موضوع افزایش تخلفات رانندگی باید در روزنامه رسمی منتشر شود و این قانون بعد از حدود 15 روز اجرایی می شود. با توجه به اینکه این مصوبه هنوز در روزنامه رسمی به چاپ نرسیده است و افزایش تخلفات رانندگی از ابتدای تابستان اجرایی نخواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا با تایید اینکه موضوع افزایش تخلفات رانندگی و قیمت های جدید حل شده است، گفت: در حال حاضر زمان اجرای آن مشخص نیست و طبیعی است که 15 روز از این مصوبه گذشته باشد و خواهد شد. در روزنامه رسمی کشور منتشر شود و مبالغ جدید تخلفات رانندگی نیز اعمال خواهد شد. بنابراین تغییر اعمال این مصوبه به معنای اجرایی نشدن آن نیست و قطعا حجم تخلفات رانندگی افزایش می یابد.

به گفته رئیس پلیس راهور وراجا افزایش حجم تخلفات رانندگی تاثیر بسزایی در کاهش وقوع تصادفات دارد و می تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات بسیار موثر باشد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *