معاون وزیر راه: صدای شبانه فرودگاه مهرآباد از هواپیماهای مسافری نیست / ممنوعیت پروازی شبانه ادامه دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران گفت: ممنوعیت پرواز هواپیماهای مسافربری از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد در فرودگاه مهرآباد پابرجاست.

گلایه همسایگان فرودگاه مهرآباد از آلودگی صوتی ناشی از پروازهای شبانه به حدی است که طبق دستور شهریور 1392 وزارت راه و شهرسازی مقرر شد هیچ هواپیمایی بین ساعت 24 تا 24 از باند فرودگاه مهرآباد بلند نشود. ساعت 5 صبح و هیچ هواپیمایی نباید از ساعت 12 ظهر تا 6 صبح بلند شود. و روی باند فرودگاه ننشینید. البته پروازهای نظامی، اضطراری و اضطراری از شمول قانون ممنوعیت پروازهای شبانه خارج شد. اما این ابلاغیه تا سه سال بعد اجرایی نشد و از آبان 96 در این پنج ساعت منطقه پرواز ممنوع اعلام شد.

اما شکایت و اعتراض اهالی منطقه مهرآباد و محدوده مسیر پروازی این فرودگاه به دلیل آلودگی صوتی هواپیماهای شبانه بار دیگر افزایش یافته و می گویند که تعداد پروازها به تعداد پروازهای قبل از ممنوعیت رسیده است. تحمیل شده است.

رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و کشتیرانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد لغو شده است؟ وی با بیان اینکه هیچ هواپیمایی از ساعت 12 ظهر تا 4 بامداد از باند فرودگاه مهرآباد بلند نمی شود، گفت: این ممنوعیت همچنان پابرجاست اما شامل پروازهای نظامی، اورژانس و آمبولانس نمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته پروازهایی که از نظر فنی مشکل دارند و زمان پرواز آنها به مهرآباد بعد از ساعت 24 است، اجازه فرود در فرودگاه مهرآباد را دارند. البته مدت این تاخیر مهم است و می توانند در ساعات ممنوعه تا یک ساعت تاخیر در فرودگاه مهرآباد فرود بیایند و اگر تاخیر بیش از حد مجاز باشد اجازه سفر به مهرآباد را نخواهند داشت. .

وی گفت: بنابراین در حال حاضر از ساعت 12 ظهر فقط پروازهای دیرهنگام مجاز به فرود در فرودگاه امام هستند و پروازهای معکوس همیشه در بدترین حالت خود در شب است و البته به استثنای پروازهای مسافری دیرهنگام، پروازهایی که برای آن تعیین نشده است. مسافران نیز مجاز به فرود این صدا هستند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *