توفان در راه تهران / شهروندان از حضور در ارتفاعات خودداری کنند

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بارش های سیل آسا و طوفان عصر امروز هشدار داد و گفت: شهروندان از حضور در ارتفاعات به ویژه شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان، میگون و پردیس خودداری کنند.

حمید یزدمیر از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید ناپایداری موضعی سامانه بارشی خبر داد و گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه از فردا چهارشنبه 9 خرداد آغاز و تا پایان ادامه خواهد داشت. از پنجشنبه 31 خرداد.

وی افزود: بر اساس این هشدار در ساعاتی از ظهر تا شب شاهد بارش باران متوسط ​​تا شدید، در برخی نقاط رعد و برق و تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی منطقه اثرات این خطرات در ارتفاعات استان تهران به ویژه در شمال فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان و میگون پیش‌بینی شد. و پردس در این راستا پرهیز از تردد و توقف در کف مسیل ها و حاشیه رودخانه ها توصیه می شود.

وی همچنین بر لزوم احتیاط در تردد خودروها در جاده های کوهستانی و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی به ویژه قله ها تاکید کرد و گفت: اکیداً توصیه می شود از سفرهای ورزشی و تفریحی، هلیکوپتر و هواپیماهای سبک خودداری شود.

یزدمیر با اشاره به لزوم پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، نسبت به استحکام سازه های موقت به متولیان منابع طبیعی هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران لایروبی کانال ها، آب، معابر و پاکسازی پل ها را ضروری دانست و گفت: هشدار نارنجی رنگ برای آمادگی لازم به دستگاه های اجرایی و امدادی ارسال شد و مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار گرفت.

وی همچنین نسبت به لغزندگی جاده ها، دید کم، اختلال در تردد و احتمال سیلاب، جاری شدن آب و سیلابی شدن جاده ها هشدار داد و گفت: با توجه به احتمال ریزش سنگ در معابر و جاده ها، کوستانی از رانندگان خواست از تردد خودداری کنند. در این منطقه به جاده ها توجه ویژه ای شود.

یزدی مهر همچنین نسبت به وزش باد بسیار شدید، طوفان ناگهانی و ظهور گرد و خاک در مناطق غربی و جنوبی، پایین آمدن کیفیت هوا و کاهش دید موقتی به ویژه از عصر امروز هشدار داد مناطق غربی و جنوبی سازه های موقت و سست لازم است تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *