واکنش عضو شورا به افزایش ۵۰ درصدی نرخ تاکسی‌های برقی

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

النا: یکی از اعضای کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: افزایش قیمت خودروهای برقی را به مردم تحمیل نمی کنیم.

اصغر قائمی عضو کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران درباره افزایش 50 درصدی قیمت تاکسی های برقی نسبت به کرایه معمولی تاکسی های بنزینی گفت: این موضوع هنوز در شورای شهر تهران مطرح نشده است. و افزایش 50 درصدی کرایه ها « «تاکسی برقی» نادرست است.

وی ادامه داد: هنوز هیچ پیش نویس قانونی از سوی شهرداری تهران در خصوص این موضوع به شورای شهر تهران نرسیده است و اگر چنین پیش نویسی بیاید بعید است شورا چنین طرحی را بپذیرد.

یکی از اعضای کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: به دلیل گرانی خودروهای برقی، بی دلیل به مردم فشار نمی آوریم و آنها را متحمل هزینه نمی کنیم. شهرداری باید فکری برای این موضوع می کرد. اگر شهرداری در این زمینه لایحه قانونی دارد باید برای بررسی به شورا ارائه شود و شاید به جای اینکه باری بر دوش مردم بگذاریم به سمتی برویم که گرانی خودروهای برقی رانندگان را از منابع دیگر جبران کنیم. . .

قائمی ادامه داد: قیمت تاکسی را در شورا تصویب می کنیم و فرقی نمی کند این تاکسی برقی، بنزینی یا دوگانه سوز باشد، اما برای همه تاکسی ها قیمت را تایید می کنیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود درباره ایجاد خط تراموا در تهران-پارس گفت: متاسفانه شهرداری تهران هنوز برنامه ای در خصوص ایجاد خط تراموا در تهران به شورا ارائه نکرده است، هرچند روی آن کار شده است. ما بارها در مورد آن بحث کردیم و شهرداری مجبور شد لایحه قانونی را تهیه کند.» تا در این زمینه خود را به شورا معرفی کند اما هنوز از شهرداری تهران اتفاقی نیفتاده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر شهرداری بخواهد به تنهایی در این زمینه فعالیت کند، این یک جنبه موضوع است و اگر بخواهد قانون را رعایت کند، این جنبه دیگر قضیه است. در قانون پیش بینی شده است که برای اجرای هرگونه خطوط و وسایل حمل و نقل در شهر باید با ارائه لایحه قانونی به شورای شهر مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

قائمی با تایید اینکه هنوز تصمیمی از سوی شهرداری تهران به شورا ارسال نشده است، گفت: ظاهراً مذاکرات مقدماتی با چین برای واردات این ترامواها انجام شده است، اما هنوز جزئیاتی از این موضوع که اطلاع داریم به دست ما نرسیده است. از.” بر.”

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *