نتیجه ناگوار فیلترینگ: رواج فیلترشکن‌هایی که افراد را به صورت خودکار عضو کانال‌های تلگرامی کودک آزار‌ها می‌کند / این گزارش تکان دهنده را بخوانید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فرحخگان: کودک آزاری پدیده ای مغفول و پنهان در جامعه است و متاسفانه به دلیل اطلاعات ناکافی کودک و اعتماد کودک و خانواده به افراد مختلف رخ می دهد. فضای مجازی، کنترل افراطی بر فضای مجازی و دسترسی به برش های فیلتری که مردم مجبور به استفاده از آن هستند، شکل جدیدی از کودک آزاری را در این مدت به نمایش گذاشته است. ماجرا با توییت مادری در شبکه اجتماعی سابق توییتر OX آغاز شد. او در این توییت، اسکرین شات از یک مکالمه در یک کانال تلگرامی درباره کودک آزاری را منتشر کرد که در آن افراد راه های تجاوز و تجاوز به کودکان را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. پس از انتشار این توییت در تایم لاین فارسی، یکی از کاربران بنا به علاقه شخصی و مسئولیت اجتماعی تصمیم گرفت از هویت کاربران و مدیران این گروه مطلع شود.

اپراتورهای گروه های مبتذل که پورن می فروشند را جستجو کنید

گزارش پیش رو حاصل ماه ها تحقیق و بررسی با تعداد زیادی از اتباع و مردان ایرانی در کانال ها و گروه هایی برای به اشتراک گذاری فیلم های مبتذل و مستهجن، فیلم های کودک آزاری و حتی اجاره کودک برای آزار و تعرض است. تعدادی از شهروندان ایرانی پس از ماه ها فعالیت و دسترسی به کانال ها و گروه های تلگرامی، توانستند اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و اطلاعات بانکی را از کاربران فعال کانال ها و گروه های مبتذل و کودک آزاری به دست آورند. این افراد نتایج به‌دست‌آمده از این کاوش‌ها را به فراگیران ارائه کردند. فریختگان پیش از نگارش این گزارش از طریق راستی‌آزمایی اطلاعات بیشتری در مورد کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی کسب کرده و از نهادهای قضایی و امنیتی می‌خواهد اتهامات و ماجرای مطرح شده را به دقت بررسی کنند. چرا که کانال ها، گروه ها و افراد فعال در این زمینه علاوه بر فعالیت های خلاف شرع و اشاعه فحشا، در جهت ایجاد احساس ناامنی و خطر در بین گروه های سنی هدف و سایر افراد جامعه فعالیت می کنند.

آنچه قابل توجه و قابل تامل است، نحوه عملکرد افراد در این سیستم است. بر اساس اطلاعات به دست آمده صاحبان کانال ها و گروه های اینترنتی مبتذل در سیستم بانکی رسمی کشور فعالیت می کنند. یعنی به سادگی شماره کارت های بانکی را در اختیار خریداران فیلم های مبتذل قرار می دهند. این نشان می دهد که فعالیت مالی در حال انجام در این میان پنهان نیست. یعنی برای فروش فیلم و تصاویر مبتذل ارز دیجیتال یا دلار نمی گیرند. در عوض، آنها به راحتی یک شماره کارت بانکی با نام و نام خانوادگی خاص را به خریداران ارائه می دهند تا محتوایی را که قانون را زیر پا می گذارد ارائه دهند. اما ادعای سازمان دهندگان داستان و نظریه ای که مطرح کردیم این است که دارندگان کارت های بانکی افراد دیگری هستند و کارت های بانکی اجاره ای هستند و درآمد حاصل از این فضا نیز هر سال به تتر و سایر ارزهای دیجیتال تبدیل می شود. روز لازم به ذکر است در این بین طی دو ماه یکی از افراد پیگیر پرونده با 40 شماره کارت بانکی و اسامی مواجه شد.

این فرد و تعدادی دیگر از شهروندان در راستای مسئولیت اجتماعی خود از تعدادی از دارندگان کارت بانکی به اتهام کودک آزاری شکایت کردند که شکایت آنها به نتیجه ای نرسید. یکی دیگر از این افراد پیش از این در مورد فعالیت این کانال ها و گروه ها با نهادهای امنیتی تبادل اطلاعات کرده بود که متأسفانه ماجرا به پایان نرسید. نکته مهم دیگر در این موضوع تاثیر انحلال تلگرام بر فعالیت مدیران کانال ها و گروه های فروش فیلم مبتذل است که در ادامه گزارش به تفصیل توضیح داده خواهد شد. قبل از ارائه نتایج به دست آمده توسط این افراد، لازم به ذکر است که فرهیتگان بار دیگر از نهادهای قضایی و امنیتی می خواهد تا ادعاهای مطرح شده و اسناد به دست آمده از مروجین فحشا را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

تبادل تجربیات در مورد آزار جنسی

نتایج حاصل از ماه ها تحقیق در مورد صاحبان حساب، کانال ها، گروه های مدیریت و فروش فیلم ها و تصاویر مبتذل به چند دسته و بخش تقسیم می شود:

1. برخی از این گروه ها و کانال ها در زمینه فروش فیلم های جذاب به تمام گروه های سنی هستند. تعدادی کانال و گروه دیگر نیز در فضای مجازی به محلی برای پدوفیل ها و اجاره نشینان کودکان تبدیل شده اند که برخی از آنها کلاهبرداری و برخی واقعی هستند. برخی دیگر نیز «وب تاریک» نامیده می شوند و در ارائه خدمات غیرقانونی و پنهان در اینترنت نقش دارند. تعدادی از کانال ها و گروه ها نیز اطلاعاتی از جمله نام، نام خانوادگی، عکس، محل سکونت و حتی شماره تماس دختران و زنان شهروندان ما را تحت عنوان کارگران جنسی منتشر می کنند. در همین حال، برخی گزارش‌های غیرموثق حاکی از آن بود که تعدادی از دختران نوجوان و زنان جوان به دلیل انتشار اطلاعات شخصی خود به عنوان کارگر جنسی دست به خودکشی زده‌اند.

2. در گروه هایی به نام “پدوفیل” افرادی هستند که درخواست فیلم های جنسی مبتذل از کودکان می کنند. تعدادی دیگر از کاربران تجربیات خود را در مورد کودک آزاری و تجاوز جنسی به اشتراک گذاشتند و دیگران به دنبال لطف جنسی از کودکان بودند. یکی از اکانت هایی که حاوی پست های مربوط به کودکان و نوجوانان است، باید در نظر گرفت. به عنوان مثال، در بین کاربران، حساب کاربری وجود داشت که خود را به عنوان مشاور کودکان و نوجوانان معرفی می کرد. در این گروه ها افرادی وجود داشتند که آشکارا از نظر جنسی بیمار بودند و به دنبال ارضای امیال شیطانی جنسی خود بودند. در این میان خانواده‌های آسیب‌پذیر را پیدا می‌کنند و از آنها می‌خواهند فیلم‌ها و عکس‌های مختلفی از فرزندانشان ضبط کنند و به خانواده‌ها بگویند که از این راه کسب درآمد خواهند کرد.

3. برخی از آنها مدیران کانال ها و گروه های پدوفیلی هستند که به طور سیستماتیک از علاقه کودکان و نوجوانان به بازی سوء استفاده می کنند. وقتی این کودکان و نوجوانان از VPN رایگان استفاده می کنند، به زور به همان گروه اضافه می شوند. به صورت تصادفی برای کودکان و نوجوانان پیامی با عنوان کلش رایگان، جام جم رایگان و سکه رایگان ارسال می شود. نگین، سکه و تخمه برای کودکان و نوجوانان اما به شرط گرفتن تصویر دلخواه از آن تهیه می شود. پس از ارسال عکس توسط کودک و نوجوان، آنها از آنها درخواست می کنند که کلیپ های ویدئویی مختلف را پر کنند. ضمناً برای جذب نوجوان برای نوجوانان 14 سال به بالا که متعلق به خانواده های فقیر هستند کارت شارژ، بسته اینترنت می خرند یا پول واریز می کنند. همچنین از سایر اطلاعات به‌دست‌آمده از کانال‌ها و گروه‌های کودک آزاری، متأسفانه اکثر افرادی که به این فضا ملحق شده‌اند، نوجوانان بوده‌اند و خریداران با عضویت آسان و با هزینه اسمی 80 هزار تومان می‌توانند دو هزار کودک آزاری را خریداری کنند. پین ها

4. گروه ها و کانال هایی هم هستند که با وجود اینکه در شبکه اجتماعی ایکس کمپینی ایجاد کرده اند، اما همچنان در زمینه انتشار عکس، اطلاعات شخصی، شماره تماس و محل سکونت دختران و بانوان فعال هستند. در بندهای بالای این گزارش آمده است که دختران 13 و 17 ساله به دلیل انتشار اطلاعات شخصی آنها در این کانال اقدام به خودکشی کرده اند.

5. یکی از افرادی که فعالیت این شبکه‌ها و گروه‌های متخلف را دنبال می‌کند به «فاهرتیکیجان» گفت که در این میان کانالی با 267 هزار عضو وجود دارد که فیلم‌های سفارشی را به اشتراک می‌گذارد. نحوه کار این کانال به این صورت است که از دختران نوجوان و جوان می خواهند در زمان پخش زنده حاضر شوند و پس از پخش زنده فیلم های بیشتری درخواست و باج گیری می شود.

6. شایان ذکر است که برخی حساب ها و گروه ها تحت عنوان ارائه خدمات جنسی به کودکان فعالیت می کردند. 90 درصد از این حساب ها تقلبی هستند. ترفند آنها ایجاد اعتیاد به همراهی در افراد است. یعنی چندین بار از مردم پول می گرفتند تا اینکه بالاخره فرد به خدمات جنسی مورد نظر رسید.

آقای دادستان دست به کار شوید!

در این بین پس از چند نفر فعال و حساب کاربری در شبکه اجتماعی بیماری آنها فعالیت می کنند! نکته مهم در فعالیت این افراد این است که متاسفانه در صورت فیلتر نشدن بستر مشاهده محتوا یعنی تلگرام، امکان ردیابی IP دستگاه الکترونیکی وجود خواهد داشت. اما هنگامی که یک دستگاه الکترونیکی با استفاده از VPN وارد سیستم می شود، کشور متصل به آدرس IP تغییر می کند و مکان افراد تقریبا غیرقابل شناسایی می شود. موضوع مهم دیگر پیامدهای VPN های رایگان در داستان است. همچنین خاطرنشان می‌شود که متولیان این کانال‌ها و گروه‌ها یک نفر نیستند و با توجه به فعالیت‌هایی که در این مدت انجام داده‌اند و حتی برخی از آنها همچنان فعال هستند، نهادهای قضایی و امنیتی باید وارد عمل شوند و این کانال‌ها را متوقف کنند. گروه ها. . خیر، زیرا علیرغم حضور در فضای مجازی، فیلم هایی مانند کودک آزاری، اشاعه فحشا و ترویج بیماری های مقاربتی را می فروشد. کودک آزاری و آزار جنسی در هر دین و فرهنگی منفور است. از این رو با توجه به مستندات به دست آمده توسط “فهریختگان” منتظر ورود نهادهای ناظر به موضوع هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *