معرفی فیلم خانه پدری | سایت انتخاب

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نام فیلم: خانه پدری

کارگردان: کیانوش عیاری

تهیه کننده: کیانوش عیاری

نویسنده: کیانوش عیاری

تاریخ انتشار:

4 دسامبر 2013 (اولین نمایش)
1 نوامبر 2018 (نسخه مجدد)
22 نوامبر 2018 (نمایش سوم)

کل محصول: 1389

امتیاز (IMDB): 6.7

بازیگران:

مهدی آل هاشمی
شهاب الحسینی
مهران رجبی
ناصر هاشمی
نازنین فراهانی
مینا ساداتی

خلاصه

ملوک دختری خردسال از خانواده ای سنتی است که پدرش به خاطر ناموسی او را می خواهد و به همین دلیل از پسر خردسالش به نام محتشم می خواهد که برای زدودن شرمساری و حفظ آبروی خانواده، قبری را در زیرزمین حفر کند. ملوک را از چشم مادرش جدا کردند و خواهرانش را کشتند و در آنجا دفن کردند.

در مورد فیلم

این فیلم که روایتگر وقایع یک خانه قدیمی از سال 1308 تا 1379 با بازیگرانی چون مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی، ناصر هاشمی، مینا ساداتی، نازنین فراهانی و … است در چند قسمت تولید شد و مسائل و مشکلات زنان مطرح شد. در ایران به تصویر کشیده شده است. در این فیلم ناصر هاشمی (جوان) و مهدی هاشمی (نقش میانسال) نقش شخصیت های اصلی این فیلم را بازی می کنند که داستان زندگی شان از سن پانزده تا هشتاد سالگی به تصویر کشیده می شود.

خانه پدری، زمان نزدیک است. زمانی نه چندان دور از وضعیت ما. اگرچه این فیلم فیلم خوشبینانه ای نیست، اما شاید با ارائه تکان دهنده اش بتواند روی افراد متعصب تاثیر بگذارد. شاید با ریشه یابی تاریخی آن از تکرار تاریخ جلوگیری شود. و شاید هزاران نفر دیگر.

پانویسها و منابع

این فیلم که در دسامبر 2013 اکران شد، به دلیل یک صحنه خشن در اکران با مشکل مواجه شد و در اولین روز اکران عمومی از اکران خارج شد. پنج سال بعد، «خان بدیری» با تغییراتی جزئی و با رده سنی بالای 15 سال در تاریخ 11 آبان 1397 در سینماهای ایران اکران شد اما پنج روز بعد در تاریخ 15 آبان 1397 مجدداً با دستور مستقیم توقیف شد. دادستانی.[۱] این فیلم در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸ دوباره توقیف شد.

داستان اکران «خانه بابا» شبیه داستان درون فیلمی است. این فیلم از زمانی که تولید شد دفن شد و هر بار بعد از چند سال صدایش در می آمد و به عده ای می گفت و امروز هم همه از وجود آن خبر دارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *